Afrika Dakar TOM RACING

První polovina Rally Dakar 2022

Střípky z první poloviny rally Dakar 2022

 

 

7.1.2022

Velký problém u South Racing Can-Am. Problémy s motorem dnes zcela vyřadily ze hry rychlou asistenci #532. Posádka Dave Ingels, Johannes Schotanus a Philipp Rettig tak už v závodě nikomu nepomůže a na Dakaru končí. Bílá šestikolka dosud plnila zásadní roli té nejrychlejší asistence, která jede nejblíž elitním závodníkům - ti vedou kategorie SSV a lehkých prototypů. V předchozích letech tuto roli zastával Matthias Behringer. Znamená to, že veškerá tíha teď bude ležet na Tomáš Tomeček - 100% Tatra a Stefanu Henkenovi s Manem #556. A to závod ještě není ani v polovině...

***

6.1.2022

Ve včerejším dakarském zpravodajství na ČT Sport dostal neuvěřitelný prostor Tomáš Tomeček - 100% Tatra - děkujeme! Záběry převážně znáte z našich reportáží z Africa Eco Race, něco tam bylo z loňské a letošní Dakar Rally a taky z historie.
Sledujte v čase 44:18 - 51:00
https://www.ceskatelevize.cz/porady/14637407485-rallye-dakar-2022/222471291262105/?fbclid=IwAR3Yps-klcEg42Dn29AymHvQKhjnvjF7ffk2Rt1u6XZPIFjy1rxkFe0_Ul0

***

5.1.2022

Čtvrtá etapa Dakar Rally 2022 měří 465 km a je nejdelší v tomto ročníku. S přejezdy je to 707 km! Tomáš Tomeček - 100% Tatra s posádkou proto včera spěchali brzy večer do spacáků... Třetí etapa pro ně měla jednodušší průběh, can-amy to zvládaly dobře i přes mokrý písek a hodně dun. Do cíle dojeli se ztrátou jen hodinu a půl na nejrychlejší Kamaz, celkově byli na 37. pozici. Dnes to je a bude daleko náročnější a kdoví, kdy se dostanou do bivaku.
Těžké je to dnes i pro další zástupce českých barev: Pabiška si zlomil klíční kost a odstoupil, Casale s Tatrou jede do bivaku po asfaltu, Llovera z týmu Fesh Fesh opět boural a uvidí se, jestli ještě bude pokračovat, Macík se Šoltysem zřejmě řešili nějaký problém na Macíkově autě, Macík ztratil dvě hodiny a Šoltysovi ztráta nejspíš vezme naději na slušný výsledek v cíli závodu...

***

4.1.2022

Tomáš Tomeček - 100% Tatra, Polda a Niccolo Funialli jsou po dvou etapách na průběžném 37. místě. Do dnešní 3. etapy startovala oranžová Tatra z 28. pozice mezi kamiony, která odpovídá včerejšímu výsledku. Neplánovaně se jede další smyčka, nejprve zpět směrem ke včerejšímu bivaku, který se nekonal kvůli záplavě, a pak po původně plánované trase zpět do bivaku, kde spali už v noci na dnešek.
⚫ Kluci mají na kontě penalizaci 16 hodin, kterou vyfasovali v první etapě za něco, co doteď nechápou. Nejprve pomáhali s opravou Tomáši Vrátnému, pak na 70. kilometru čtyři hodiny pracovali na jednom z can-amů jejich týmu South Racing Can-Am. Pokračovali dál a na checkpointu na 200. km je dispečink vyhodil z trati, že dál musí do bivaku po asfaltu. Přitom bylo teprve 22h! Oni do všech speciálů startují až okolo 13 - 15h (musí přece jet až za jejich can-amy) a většinu trati stejně absolvují potmě. Stejné to bylo ve včerejší druhé etapě, kdy jeli za tmy větší část dun, to se prostě nedá nic dělat, když jsou rychlá asistence - loni to tak také bylo. Aspoň ve druhé etapě neměli žádnou práci s klienty a 100% Tatra zatím v pohodě drží.
⚫ Ještě poznámka k navigaci a diskusi okolo možných podvodů. Polda naviguje z tabletu a před startem jim pořadatelé berou telefony, které zalepují do igelitových pytlíků. Takže pravidla platí stejně pro závodníky ze špičky i rychlé asistence na chvostu.

 

***

3.1.2022:

Tomáš Tomeček - 100% Tatra se vrátil na výsledkovou tabuli Dakar Rally 2022!
Druhá etapa byla jednoduchá, v podstatě bez navigace, především o výkonu motoru (a tím Tomova nákladní Tatra 815 z roku 2005 stejně úplně nepřekypuje). Tomáš s Poldou a Niccolou do ní startovali z úplného chvostu pole všech účastníků. V etapě zajeli 28. čas mezi kamiony, takže určitě museli hodně předjíždět.
Za včerejšek (etapa 1B) inkasovali penalizaci 16 hodin.
Milé pro všechny fanoušky Tomáše a 100% Tatry je, že se objevili zpět v celkovém pořadí kamionů, kde jim patří 31. příčka. Redukované pořadí asistencí letos pořadatel neuvádí, ale pro zajímavost se na něj můžeme v dalších etapách podívat.

***

3.1.2022:

Při letošním Dakaru zatím nemáme mnoho informací o tom, jak se daří rychlé asistenci Tomáš Tomeček - 100% Tatra. Tak si shrneme, co se zatím podařilo zjistit:
⚫ Letos se jede podle regulí FIA, takže při přejímkách museli dělat několik úprav, například měnit uchycení hasicích přístrojů, nebo přidat ceduli OK/SOS.
⚫ Shakedown nejeli. Co se do závodu nepočítá, to Tomáš obvykle vynechává.
⚫ Prolog (etapu 1A) projeli - slovy Tomáše - asistenčním tempem.
⚫ V první etapě (1B) pomáhali Tomáši Vrátnému rovnat ohnutou páku řízení a samozřejmě především plnili povinnosti rychlé asistence týmu South Racing Can-Am. To zřejmě mělo za následek, že se ztratili z výsledků.
⚫ Do druhé etapy vyráželi až jako 46. kamion, tedy v úplném závěru pole. Poslední účastník se dostal na trať 11 minut po nich.

***

1.1.2022:

 Nejprve vás musí někdo oslovit, abyste pro něj na Dakaru pracovali. Pak se musíte domluvit na podmínkách, posádce, musí vám na účet přijít aspoň záloha. Pak připravíte auto a sebe, auto přepravíte na trajekt. Pak projdete testy, dopravíte se do Saúdské Arábie, kde zase projdete testy. Pak dochystáte auto, přejdete přes přejímky, aspoň formálně projedete prolog. Pak projedete přes startovní rampu. A teprve v tu chvíli jste v závodě - a můžete začít pracovat jalo rychlá asistence. Jako třeba Tomáš Tomeček - 100% Tatra na Dakar Rally 2022 u týmu South Racing Can-Am.

 ***

31.12.2021:

Přejímky má za sebou i posádka Tatry číslo 550 ve složení Tomáš Tomeček - 100% Tatra, Polda Paďour a Nicolo Funaioli. Držíme palce!

***

29.12.2021:

Tomáš Tomeček - 100% Tatra na Dakar Rally 2022: Tatra už je polepená reklamami South Racing Can-Am. Dnešního shakedownu se Tomáš neúčastnil, ostatně při minulém ročníku také ne. Přejímky čekají na oranžovou Tatru a její posádku na Silvestra mezi 11:30 a 13:00.

 

***

27.12.2021:

Tomáš Tomeček je v Saudské Arabii a připravuje se na druhou dakarskou misi asistenčního kamionu týmu South Racing Can-Am. Už jen pár dní a dostanou se do akce!

 

***

26.12.2021:

Svoz fešfešáků nabral i Tomáš Tomeček - 100% Tatra, k němuž se Polda Paďa Paďour přidá až v Praze. Pokud jste četli aktuální magazín Dakar Mania, tak víte, že Polda je soukromý zemědělec, a ten prostě maká až do poslední chvíle. Letadlo s českými závodníky, mechaniky a spol odlétá ve 4:50!

 

***

23.12.2021

Pokud jste včera nestihli v TV, podívejte se na internetu! Hosty předdakarského Světa motorů byli Tomáš Tomeček - 100% Tatra, Tomáš Vrátný, Martin Macík a Martin Šoltys. Řeč byla o Dakar Rally i Africa Eco Race. Na Dakar se chystají všichni čtyři piloti, dva z nich i do Dakaru! To je kombo, jaké lze stihnout během jednoho roku poprvé v historii.
Odkaz na pořad: https://bit.ly/3dBWF6o

 

***

16.12.2021:

Tomáš Tomeček - 100% Tatra bude na Dakar Rally mít nového parťáka. Mathias Behringer po pěti letech skončil u South Racingu a ač to trochu vypadá, že se hlavně vrací k autokrosu… na Dakaru chybět nebude. Se svým MANem (č. 526) pojede asistenci X-Raid Teamu. U South Racingu jej nahradí dvojice Stefan Henken, Michael Helminger, jejichž MAN bude mít číslo 556.