Afrika Dakar TOM RACING

17.1.2017 Tisková konference po návratu z AER 2018

 TISKOVÁ ZPRÁVA 17. ledna 2018

Stříbrný Tomeček se na Africa Eco Race zapsal do historie

Poosmé v řadě se tým Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka zúčastnil Africa Eco Race - The Race To Dakar, dálkového závodu navazujícího na ducha původní Rallye Dakar. Poprvé ale do kabiny závodní Tatry vedle Tomečka neusedl žádný navigátor. Dobrodružný plán dopadl na výbornou. Tomáš Tomeček si poradil se všemi nástrahami 12 etap, a vstoupil do historie jako jediný, kdo dokázal takto náročnou dakarskou rally dokončit coby jednočlenná posádka závodního kamionu. Parťákem mu byla stoprocentně mechanická Tatra 815 se vzduchem chlazeným dvanáctiválcovým motorem.

Po 22 účastech na Rally Dakar a Africa Eco Race, kdy Tomečka navigovali André de Azevedo, Vojtěch Morávek st. a Ladislav Lála, přišel čas splnit si dávný sen: „Vždy jsem obdivoval motorkáře, dokonce jsem si v začátcích také koupil motorku, a chtěl to na ní zkusit,“ vysvětluje Tomeček. „Ale nevyšlo to, tak jsem závodil jinak, v kamionu a se spolujezdci. Bývali jsme v kabině tři, pak dva, a letos jsem to chtěl zkusit sám. Jako bych jel s desetitunovou motorkou,“ pokračuje vítěz Rally Paříž - Dakar a trojnásobný šampion Africa Eco Race.

Na start Africa Eco Race 2018 se postavilo 12 kamionů. Dvě Iveca týmu de Rooy, vedle nich Many, Dafy, Ginaf, Mercedes, Scania. A samozřejmě Tatra, jediný opravdu mechanický kamion postavený dle sériové homologace proti speciálům připomínajícím spíše buginy, než nákladní vozy. Tomáš Tomeček i přes drobné úvodní komplikace s navigací, k níž používal motorkářský roadbook upevněný nad volantem, potvrdil pověst zkušeného znalce afrického prostředí a skvělou jízdou v poušti dostál své přezdívce Desert Master. Vyřešil i dvě opravy přímo v etapě, a po zásluze obsadil druhou příčku za Gerardem de Rooyem.

V cíli byl Tomeček nadšený z trati, která byla z jedné třetiny nová, a také z jízdních vlastností a výdrže své Tatry. „S auty mých letošních soupeřů nebo jiným kamionem bych si na sólo jízdu netroufl,“ prohlásil. „Když tam nějaký senzor začne něco hlásit, co s tím budu dělat v poušti. Zlatá mechanická Tatra,“ přidal český pilot českého vozu.

Letošní druhé místo je dalším skvělým úspěchem jezdce, týmu a také značky Tatra. “Česká Tatra má tady za ta léta vynikající jméno, jak závodní, tak oba naše sběrné kamiony balai, které poskytujeme pořadateli,” řekl pyšně Tomeček. “A snad mohu říci, že i my. Jsme normální lidé, které tohle baví a mají z toho radost,” dodal sedmačtyřicetiletý závodník.

Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka a stoprocentní Tatra při Africa Eco Race 2018 napsali velký příběh do historie dálkových rally.

V pozadí úspěchů týmu Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka stojí řada partnerů. Hlavními sponzory jsou pro letošní sezonu opět společnosti Promet Group a Czechoslovak Group. Tým podporují také společnosti Tatra Trucks, Tawesco, Mann Hummel, Federal Mogul a další.

Mediálně tým podporuje redakce Motorsport revue. Více informací najdete na stránkách www.tomastomecek.cz a www.msrevue.cz.

Kontaktní osoby:
Tomáš Tomeček, mail@tomastomecek.cz, +420 777 815 613
Média: Prokop Siwek, siwek@msrevue.cz, +420 739 244 661

Umístění Tomáše Tomečka v etapách Africa Eco Race 2018:
1. etapa: 9. místo (potíže s převíjením roadbooku),
2. etapa: 2. místo,
3. etapa: 3. místo (defekt),
4. etapa: 2. místo (defekt),
5. etapa: 3. místo (v dešti upadlý stěrač),
6. etapa: 2. místo,
7. etapa: 3. místo,
8. etapa: 4. místo (oprava trubky kompresoru),
9. etapa: 2. místo (defekt a oprava trubky dohušťování),
10. etapa: 2. místo,
11. etapa: 2. místo,
12. etapa: pouze neutralizace.

Kamiony na Africa Eco Race 2018: 1. De Rooy (Iveco) 45:00:53, 2. Tomeček (Tatra) +5:14:18, 3. Van De Laar (Daf) +6:50:58, 4. Essers +11:40:22, 5. Govaere (oba Man) +16:00:20, 6. Elfrink (Mercedes) +19:14:09, 7. Pattono (Iveco) +24:08:05, 8. Hoondert +30:45:55, 9. Van Velsen (Ginaf) +34:17:20.

Africa Eco Race 2018, Monako – Dakar
Dohromady 6107 km, z toho 4006 km jsou závodní etapy. Zrušeno: 0 km.
První etapa 2. ledna, poslední etapa 14. ledna, celkem 12 etap a jeden volný den.
Prvních pět etap v Maroku, volný den (Dakhla), šest etap v Mauretánii, závěrečná etapa v Senegalu (Dakar, Růžové jezero).

Stručné bio:
Ing. Tomáš Tomeček se narodil 26. června 1970 v Přerově, žije v Příboře. Je ženatý, jeho manželka Lada je módní návrhářka. Spolu mají čtyři děti. Vystudoval VUT v Brně, obor dopravní a manipulační technika, specializace podvozky. Poté nastoupil do kopřivnické Tatry. Pro své schopnosti jízdy v poušti si vysloužil titul Desert Master. Pracuje v Tatře jako externista – testovací jezdec. Má za sebou 15 účastí na Rally Dakar a osm na Africa Eco Race. V roce 2018 jako první v historii dokázal dokončit dálkovou dakarskou rally coby jednočlenná posádka závodního kamionu.

Největší úspěchy:
Rally Dakar: zlato (1995 – navigátor), 2x stříbro (1996 – navigátor, 2003 – pilot), bronz (1999 – pilot).
Africa Eco Race: 3x zlato (2011-12, 2014), 3x stříbro (2013, 2016, 2018) a 2x bronz (2015, 2017).
Vítězství v dalších dálkových závodech: 2x Rallye Orpi Maroc (2005-6) a Rallye Tunis (2008, 2012), Baja Deutschland (2004), Rallye Maroko Shamrock (2009).

 

CZECHOSLOVAK GROUP

Czechoslovak Group je holdingová společnost zastřešující aktivity skupiny průmyslových a obchodních společností z odvětví obranného i civilního průmyslu sídlících převážně v České a Slovenské republice. Strategií skupiny Czechoslovak Group je dlouhodobě působit a expandovat v perspektivních odvětvích tradičního českého a slovenského průmyslu se silným exportním potenciálem. Ve vztahu k partnerům v soukromém i veřejném sektoru je skupina Czechoslovak Group stabilní a seriózní partner generující zajímavé obchodní příležitosti. Czechoslovak Group je perspektivní zaměstnavatel pro více než 5000 zaměstnanců v ČR a na Slovensku.

Skupina se postupně rozšířila o subjekty působící v civilní výrobě a službách (výroba brzdových systémů pro kolejová vozidla, autodoprava a logistika, aj.). Prostřednictvím osoby většinového vlastníka jsou Czechoslovak Group a její dceřiné společnosti propojeny se společností TATRA TRUCKS a.s., tradičním a celosvětově známým výrobcem užitkových vozidel do terénu.

PROMET GROUP

Společnost PROMET GROUP a.s. je holdingovou skupinou působící zejména v oblasti metalurgie a strojírenství orientovanou především na trhy střední Evropy. Skupina se sídlem v Ostravě je zastoupena řadou obchodních společností zaměřených na surovinové dodávky do sléváren a oceláren či slévárenskou výrobou, které stály u zrodu holdingu dnes známého jako PROMET GROUP. Mezi tyto společnosti patří PROMET CZECH, PROMET SLOVAKIA, slévárna PROMET FOUNDRY.

Ke skupině patří také segment strojírenství, který zastupují například producent ocelových konstrukcí pro hutní, strojírenský a energetický průmysl KOFING, či společnost TAWESCO působící především v oblasti dodávek pro automobilový průmysl. Skupina PROMET GROUP vyznává hodnoty spolehlivosti se zaměřením na aktivní, dlouhodobou spolupráci.

TATRA TRUCKS

Kopřivnická automobilka, známá pod značkou TATRA, se řadí mezi nejstarší automobilky světa a svou více než 116letou nepřetržitou činností značným způsobem ovlivnila automobilový průmysl nejen v České republice, ale i zahraničí. Od března 2013 je společnost TATRA TRUCKS ve vlastnictví českých akcionářů a prošla restrukturalizací. Nyní je pod vedením generálního ředitele Radka Strouhala cílem i nadále zefektivňovat výrobu a růst prodeje.

TATRA TRUCKS a.s. úzce spolupracuje se společnostmi skupiny CSG CZECHOSLOVAK GROUP. Dohromady tak vytváříme více než 4000 pracovních míst a výnosy ve výši přes 10 mld. Kč (2014).

Nákladní vozidla se značkou TATRA jsou založena především na tatrovácké koncepci automobilu, kterou se doposud nepodařilo nikomu úspěšně napodobit. Těžká nákladní vozidla z Kopřivnice jsou pověstná díky své průchodivosti nejtěžšími terény v extrémních klimatických podmínkách, vysoké spolehlivosti a vynikajícím užitným vlastnostem. TATRA se přizpůsobí třeskutým mrazům i abnormálně vysokým pouštním teplotám.