Rallye Baja Deutschland 2004

 

Název rallye Baja Deutschland
Start 27. 8. 2004 - Lipsko
Cíl 29. 8. 2004 - Zwenkau
Počet etap 2
Projížděné země Německo
Soutěžní vozidlo TATRA 815 4x4
Posádka Tomáš Tomeček - pilot
Vojtěch Morávek - navigátor
Umístění 1. místo v kategorii nákladních vozidel
9. místo v celkovém pořadí

Příprava na Baja Deutschland 2004

Léto se pomalu blíží ke svému konci. V Letka Racing Teamu se pilně pracovalo na soutěžním vozidle Tatra, aby v pondělí 23. srpna mohlo vyrazit na jednodenní testování v okolí slovenské Senice (viz fotky). A zítra, ve čtvrtek 26. srpna, vyrážíme pro změnu do německého Lipska. A proč právě do Německa? Zítra tam začne 3. ročník Baja Deutschland, což bereme jako přípravu na další ročník dakarské rallye. Organizátoři sami akci přezdívají „německý Dakar“. Tomáš Tomeček s Vojtěchem Morávkem a tatrovkou se startovním číslem 300 budou reprezentovat Českou Republiku v kategorii T4. Do soutěže je přihlášeno 26 osobních automobilů, 2 kamióny a 60 motocyklů a účastníci se mezi sebou „poperou“ na trase dlouhé téměř 550 km.

Motoristická akce začne v pátek 27. srpna 2004 v Lipsku administrativními a technickými přejímkami motocyklů a vozidel. Ty se uskuteční v dopoledních hodinách a již odpoledne bude následovat představení posádek divákům a prolog v délce 3,5 km.

V sobotu a v neděli jsou pak na programu dvě etapy. Připraveny jsou dva terénní okruhy, a to v okolí měst Zwenkau a Profen. Okruh Zwenkau měří 56,8 km, okruh Profen 102,1 km. Sobotní 1. etapa se skládá ze dvou okruhů Zwenkau (dopolední a odpolední) a dvou Profen (opět dopolední a odpolední). V neděli 29. srpna pak účastníci absolvují 2. etapu, a to opět dva okruhy Zwenkau a pouze jeden v okolí Profenu. Okolo 16. hodiny by mělo proběhnout vyhlášení výsledků tohoto víkendového klání.

 

LRT

Průběh Baja Deutschland

V průběhu uplynulého víkendu se jela Baja Deutschland, přezdívaná též „německý Dakar“. To proto, že se ho účastní také jezdci známí z náročné dakarské rallye.

Do Německa vyrazili i Tomáš Tomeček a Vojtěch Morávek. Na místě ještě přibrali do posádky německého zástupce sponzora a hurá na startovní čáru. Tomáš Tomeček po návratu v krátkosti zhodnotil rallye: „Byl to příjemný trénink na následující ročník Dakaru. Měli jsme možnost ověřit si vlastnosti vozidla přímo v terénu a přivezli jsme si pár postřehů, co na tatrovce ještě upravit. S vážnějšími problémy jsme se však nepotýkali.“

V soutěži bylo kromě motocyklů také 26 osobních vozů a dva kamióny. Do cíle dojelo na klasifikovaných místech pouze 14 vozidel (osobních i nákladních). Posádka Tomáše Tomečka se umístila na 9. pozici se ztrátou 0,4 s na předchozího Němce Bockelbrinka s Toyotou. I přesto je však Tomáš s umístěním spokojen. „Terén byl velmi podobný tomu v okolí Senice, kam jezdíme testovat. Pro vozidla v kategorii T4 byl ale nevhodný díky spoustě zatáček a nutnosti často brzdit. Na okruhu Zwenkau, který měřil zhruba 25 km se jezdily vždy dvě kola. Druhý okruh Profen byl trochu delší (asi 33 km) a jezdily se na něm 3 kola. Zároveň byl více techničtější než Zwenkau. Mezi oběma okruhy se neustále pendlovalo,“ přiblížil trať Tomeček.

Jediným konkurentem Tomáše Tomečka byla v kategorii T4 německá posádka Gerhard Walcher a Hans-Georg Köder. „Jeli na vozidle Scam, který se jen těžko dá nazvat kamiónem. Je to lehký vůz vážíci 3,6 t. Posádka se chystá na dakarskou rallye, proto pro ně byla Baja Deutschland ověřovací zkouškou. Vůz si sami připravují a starají se také o vše ostatní – administrativu, reklamu apod. Získali homologaci pro kategorii T4, takže budou na Dakaru jedním z našich soupeřů,“ dodal Tomáš Tomeček.

Nyní se členové Letka Racing Teamu zavřou zhruba na měsíc opět do dílny, aby mohli vypilovat poslední detaily soutěžního vozidla. Poté je čeká důkladné testování před rallye Telefónica Dakar 2005.

Zuzana Nohavicová, LRT