Tým Tomáše Tomečka se hlásí z místa startu

Do slavnostního startu Africa Eco Race 2017, který proběhne na Silvestra, zbývají obrazně řečeno pouhé hodiny. Do Monackého knížectví se v těchto dnech sjíždějí závodníci doslova ze všech konců světa. V Monaku, druhém nejmenším státě na světě s rozlohou 2,02 km2, startoval závod poprvé již minulý rok a vzhledem k tomu, že se jednalo o více než povedenou premiéru, rozhodli se organizátoři tento krok zopakovat. Rostoucí popularita rallye se podepsala na nárůstu počtu závodníků, a proto se vedení soutěže rozhodlo přesunout technické a administrativní přejímky do nepříliš vzdáleného Mentonu. Důvod k tomuto kroku byl jediný – nedostatečná velikost monackého přístavu. Monako je starý, mezi bohatými lidmi a turisty velmi oblíbený stát. V roce 2014 tvořili milionáři 30 % populace.

Karavana čtyř Tomečkových Tater vyrazila z Kopřivnice v úterý 27.12., aby po téměř šestatřiceti hodinách dorazila na vyhrazené parkoviště v Mentonu. "Z Tatry je to do Mentonu více než 1.500 kilometrů," komentuje průběh cesty Tomáš Tomeček a jedním dechem dodává: "Cesta proběhla prakticky bez komplikací. Kromě jednoho defektu v Německu si nevybavuji nic, co by stálo za komentář. Jeli jsme opatrně a v klidu. Technika zatím funguje na jedničku, to samé platí o logistice. Snad to tak vydrží i během následujících dní."

Tomečkův navigátor Ladislav Lála k tomu dodává: "V týmu panuje od prvního kilometru tradičně přátelská atmosféra. Za ty roky se již přece jen trochu známe, nicméně tradiční střet většinové Moravy a výrazně menšinové Prahy nás neomrzí snad nikdy. Odjet jednou za rok stovky kilometrů za volantem Tatry je pro mne ještě větším adrenalinovým zážitkem, než moje milované létání ve wingsuitu."

Bezprostředně po příjezdu do Mentonu byl malý český tým přivítán kompletní ruskou ekipou Kamazu. Tomáš Tomeček k tomu říká: "Je to od nich sympatické. Za ty roky už se přece jen trochu známe. Na trati jsme to samozřejmě soupeři, ale když na to přijde, tak si navzájem pomůžeme, jako tomu bylo třeba minulý rok."

Ve čtvtek čekají posádku Tomeček - Lála technické a administrativní přejímky, po kterých bude Tatra spolu se všemi ostatními závodními stroji umístěna do parc fermé, odkud bude "vysvobozena" až těsně před startem.

I v následujících dnech se Vám budeme snažit přinášet zajímavé informace přímo z centra dění. Zpravodajský servis píše letos navigátor Ladislav Lála: "Snad to budu stíhat, v minulosti to snad i celkem fungovalo, byť to může být chvílemi poněkud náročnější. Jako konzultant jsem se naučil předstírat, že dokáži dělat několik věcí najednou, tak se snad nepřijde na to, že to muži až tak nezvládají. S mediálním servisem nám samozřejmě hodně pomáhá domácí tým, kterému bychom tímto chtěli s Tomášem předem poděkovat."