Tisková zpráva

16. 12. 2004 - Tisková zpráva
Dakar 2005 – dva ostré vozy v týmu Tomáše Tomečka
27. sedmý ročník nejnáročnější rallye světa odstartuje za dva týdny, přesně 1. ledna, ze španělské Barcelony. Rekordní co do počtu účastníků, předznamenává tuhé boje na trati. A to nejen mezi motocykly nebo osobními vozy – pohled na startovní listinu kamionů dává tušit, že i v této kategorii se máme na co těšit.

Právě zostřující se konkurence a velmi rychlý technický vývoj spolu s posilováním týmových strategií jednoznačně ukázaly, že pokud chceme, aby naše (a na Dakaru historicky nejúspěšnější) značka Tatra nebyla vyřazena z bojů o přední pozice, musíme začít měnit strategii.

V letošním roce dochází proto v týmu Tomáše Tomečka k výrazné změně. V rámci týmu budou na start postavena dvě ostrá soutěžní vozidla Tatra. Důvodů, které k této situaci vyústily, je několik. Tím prvním je situace v týmu jako taková. Tomáš Tomeček byl pilotem soutěžního vozu šest uplynulých ročníků, kdy vybojoval mj. druhé, třetí a čtvrté místo, ovšem oficiálně figuroval jako pilot André Azevedo. Dakar je finančně nesmírně náročná soutěž a zmíněná situace byla daní za to, že se mohl na jeho start postavit. Ale vše se vyvíjí a Tomášovi se letos podařilo sponzorsky zajistit start druhého vozu. Letošní rok je proto v tomto smyslu určitým mezistupněm – v jeho rozšířeném týmu budou dvě tatry, každá pod barvami jiného sponzora. Na trati i v bivaku však budou úzce spolupracovat.

Posádky soutěžních vozů budou následující:
Pilotem modrostříbrné, nově postavené tatry je Tomáš Tomeček. Na sedadlo navigátora usedne Vojtěch Morávek. Ten si připíše svoji první účast na rallye Dakar, ovšem navigátorské zkušenosti pravidelně sbírá na rallye Berlín – Wroclav a v letošním roce na rallye Baja Deutschland. Třetím členem posádky na postu mechanika bude Australan Michael Tanaka. I on je na Dakaru nováčkem, ovšem ve svojí rodné zemi v kategorii rallye závodí.

Tradičně stříbrnozelenou tatru bude poprvé skutečně pilotovat Brazilec André Azevedo. André tím dovrší řadu pilotážních zkušeností, protože Dakar absolvoval již za řidítky motocyklu i za volantem osobního vozu a samozřejmě v uplynulých šesti letech jako Tomášův navigátor. Tato role letos připadne jeho bratranci Luizaovi Azevedovi. I on absolvoval Dakar na motocyklu, takže má navigátorské zkušenosti. Mechanikem Azevedovy tatry bude Jaromír Martinec, který tuto funkci zaujme již popáté.

Asistence
Asistenční zázemí oběma soutěžním vozům bude opět letos zajišťovat naše doprovodná tatra, pilotovaná Petrem Vodákem. Spolu s ním bude posádku – stejně jako v uplynulých dvou letech – tvořit Geraldo Lima a Ronaldo Pinto. Posádka asistenčního vozu kryje týmu záda už několik let a je na ni stoprocentní spolehnutí.

Technika
Oba vozy jsou „čistokrevné“ tatry, tedy osazené vzduchem chlazeným tatrováckým motorem. Rovněž celý pohonný trakt nese značku Tatra. Pokud jde o podvozek, samozřejmě je použita klasická koncepce páteřové roury a výkyvných polonáprav, doplněná o osvědčenou konstrukci posledních tří let – vzduchem odpružené přední (a samozřejmě i zadní) nápravy. 
Oproti loňskému roku se dočkáme ještě jedné změny na podvozku, a sice opět nové konstrukce tlumičů. Letka racing team dlouhodobě velmi úzce spolupracuje s českým výrobcem tlumičů – společností Ateso patřící do skupiny Brano – a stejně jako loni i letos byly pro závod připraveny konstrukčně nové tlumiče. Jde o klasický dvouplášťový tlumič, ovšem s oddělenou nádobkou.

Komunikační strategie týmu na rallye Dakar 2005
Náš tým se opět bude snažit přiblížit svým fanouškům atmosféru rallye a svou práci na ní. Stejně jako v předchozích letech jsou hlavním komunikačním nástrojem WWW stránky:

www.lrt.cz
Zde budou podle možností každý den zveřejňovány aktuální zprávy z předchozího dne, viděného očima členů posádky. Rovněž zde najdete fotografie v tiskové kvalitě, profily jednotlivých členů týmu a další aktuální informace.