Prolog - 28. 6. 2003

 

Slavnostní start rallye Berlín - Wroclaw 2003 se konal sobotu v Cottbusu (Chotěbuz) od 11:00. Pořadatelé tohoto amatérského závodu místo obvyklé startovní rampy zařídili start z velké železné houpačky, která se stala obrovskou atrakcí jak pro diváky, tak pro 55 motocyklistů, 67 posádek osobních automobilů a 24 kamionů. Celý zahajovací ceremoniál probíhal na hlavním náměstí a byl spojen s místím trhem, což zajistilo opravdu velkou účast diváků.

Následoval individuální přejezd soutěžících do 40 km vzdáleného Senftenbergu, kde v půl páté odpoledne odstartoval první motocykl do 9,5 km dlouhého prologu. Areál povrchového hnědouhelného dolu posloužil jako velmi vhodné místo k vybrání trasy prologu. Nemůžeme se pak divit, že základním orientačním bodem se stalo uhelné velkorypadlo. Prolog zahrnoval 5 průjezdních kontrol a Tomáš Tomeček jej v telefonátu charakterizoval jako prašný, záludný a technicky náročný. Start kamionů byl oproti původnímu plánu značně zpožděn z důvodu 4 vážných havárií závodních osobních automobilů, která se převrátila na střechu. Organizátoři proto měli plné ruce práce s vyprošťováním.

První kamion se tedy do soutěže dostal až ve 21:05. Vyjíždělo se podle startovních čísel a naše posádka Tatry č. 217 zvolila "dakarskou" taktiku - klidnější zahřívací jízdu. Ze začátku není kam spěchat, důležitější je odzkoušet si, jak se vůz chová v takovém terénu.

Ve startovním poli jsou také dvě Tatry 813 8x8 a Man 8x8. Podle slov Tomáše Tomečka nebyl prolog pro tyto osmikolky vhodný. Vozidla spíše zdržovala ostatní účastníky a úzký terén nedovoloval je předjet.

Na neděli je naplánována 1. speciální etapa, ve které se bude startovat podle výsledků dosažených v prologu. Etapa je koncipována jako dva 25 km okruhy, které opět povedou v prostoru zmiňovaného hnědouhelného dolu.

Z.N. a T.K.

Pořadí po prologu v kategorii kamiónů (neoficiální, podle telefonátu Tomáše Tomečka):

1. Heidenreich (202 - Unimog)  
2. Alfers (222 - Unimog)  
3. Lust (Man)  
4. Winkel (221 - MAN)  
5. Alfers (Unimog)  
6. Frederox (Man)  
7. Krüger (224 - Unimog)  
8. Tomeček (217 - Tatra 815)  
9. Kastner (Tatra 813)  
10. Cacák (Praga)  


Zuzka Nohavicová