Pozdrav z Paříže - 29.12.2000

Zdravíme Vás z hotelu Daumesnil Vincennes z Paříže, kde má náš BR Petrobras Lubrax tým dočasně svou základnu. Celkově je nás tu ubytováno XX, protože tým jako jediný v celé soutěži obsadil všechny kategorie soutěže - v jeho barvách pojedou dva motocykly Honda, osobní automobil Mitsubishi Pajero, naše Tatra 815 HAS Dakar a všem nám bude "krýt záda" Petr Vodák s další Tatrou 815 Assistance. Posádky jednotlivých týmů zatím zde v Paříži pracují víceméně nezávisle na sobě, potkáváme se ráno a potom až u večeře, po které máme krátký brífing (ten zpravidla probíhá ve třech jazycích, protože v týmu se sešlo několik národností - brazilci, francouzi a češi, takže se hovoří portugalsky, francouzsky a anglicky, ovšem to nemá vliv na vzájemnou komunikaci, která je bezvadná, stejně jako atmosféra).

Vrátím se zpátky k Tatrám. Oba vozy odjížděly z Kopřivnice o půlnoci mezi 26. a 27. prosincem. Sem do Paříže jsme dorazili po dvaceti hodinách jízdy večer 27. prosince. Zaparkovali jsme v hale, která patří jednomu francouzskému příznivci značky, který sám několik tater vlastní a bude s nimi zajišťovat pro pořadatele servis během soutěže. Následující den byl pro nás ve znamení prohlídky vozů po 1300 km cestě a především nakládání materiálu pro ostatní vozy týmu do asistenční tatry. Následovalo umytí obou vozů a odpoledne jsme přejeli pod Eiffelovu věž, kde jsme se s vozy vyfotili. Dnešní den (pátek 29. 12.) se odehrával v podobném duchu - mj. jsme na vozy montovali přístroje pro GPS navigaci. Technická přejímka, o které Vás budeme informovat, nás čeká zítra po desáté hodině ráno. Po ní musíme odvézt vozy do uzavřeného parkoviště, tzv. Parc fermé na Martova pole pod Eiffelovu věž a do začátku soutěže 1. ledna 2001 ráno (nejdřív startují motocykly od 5:00 ráno) k nim nebudeme mít přístup.

Malá poznámka k týmu. Pracuje se zde naprosto profesionálně, počínaje takovými drobnostmi, jako je např. oblečení. Všichni členové jsme dostali sadu oblečení a je naší povinností je všude nosit. S týmem je tu kromě mě jeden brazilský novinář, který bude s námi cestovat letadlem a má nastarosti pouze novinářskou práci. On i já máme satelitní telefony, notebooky, digitální i klasický fotoaparát, já mám navíc videokameru.