Nebe, peklo, Dakar 2003


Pod kapotu stále nejobtížnější rallye světa mohli motorističtí fandové, novináři, i náhodní kolemjdoucí nahlédnout v restauraci obchodního domu Kotva v úterý 17. 12. 2002. Lépe řečeno si tento motor - dvě neúplné startující posádky týmu Letka - Lubrax , mohli poslechnout. Konala se zde totiž tisková konference Tomáše Tomečka a jeho doprovodného týmu k Telefonica Dakar 2003. Byť se rallye Paris - Dakar dávno nestartuje v Paříži a tentokrát nekončí ani v Dakaru(!), česká soutěž je ale stále mohutnější. Do pouště se vrátila i značka LIAZ. Svou popularitu mezi českou veřejností zajistí bezpochyby i přítomnost moderátora a baviče Petra Novotného. Já osobně se těším, až bude (nedej bože) něco opravovat či vyprošťovat auto z písku. Ale zpátky k tiskovce:

Krom příjemného prostředí mne přivítala ještě příjemnější slečna. Nu což, do Kotvy jsem přišel za informacemi, na dívky snad bude čas v Marseille a ve Španělsku, odkud vás budu pravidelně nepravidelně informovat. Stejně ale bude podle informací z tiskovky dělat i tým Tomáše Tomečka, takže všichni registrovaní u slečny Nohavicové, mohou očekávat nejčerstvější informace téměř okamžitě po skončení etapy či některé důležité události. Jako první hvězdou tiskové konference nebylo trio Tomeček, Martinec, Vodák, ale menší sestra (ta velká stála zaparkovaná před Kotvou) rozložená téměř na prvočinitele. Fanoušci tatry mohou od nynějška nejen sledovat výsledky svého týmu ve všech dostupných médiích, ale mezi etapami si jednu tatru (papírovou) složit.

Co se skutečné tatry týče, tak zaznamenala několik mírných změn, a to zejména v pérovaní první nápravy, které je vzduchové, sériově vyráběné Rubenou Náchod. "Na tatře tedy nejsou torzní tyče a namontované vzdušné vaky dávají našemu autu úplně jinou dimenzi," říká šéfpilot českobrazilské posádky. Do pouště si poveze prototypovou převodovku, která by právě Dakarem měly být otestována. Velké snižování hmotnosti se ale určitě nechystá, na to podle slov Tomáše Tomečka tatrováci doplatili loni, kdy nenaložili půlmetrákovou hřídel. I motor je stále stejný, vyráběný v Tatře. "Vodou chlazený motor bych zatím opravdu nechtěl," zaklíná se Tomáš Tomeček před novotami. "Tatře budu věrný dokud to půjde," dodává. Pro upřesnění - "ostrou" tatru pohání repasovaný motor, používaný i loni, v provedení Euro 3 Tatra.

Terén podle Tomáše Tomečka nebude asi tak obtížný, jako v minulých etapách. I když egyptské písky jsou pro něj neznámou. "Rallye bude určitě rychlejší, což bude asi výhodnější pro Kamazy, které jsou hodně rychlé."

Cíl je pro tento rok opět jednoznačný - bezpečně dojet a stoupnout si na bednu. "Potřebujeme hlavně štěstí, které nám dříve chybělo," říká Tomáš. "Budu se maximálně snažit využít náš vůz. Potřebujeme dobře dojet. A to pro nás znamená - být na bedně," zdůrazňuje.

Filip Procházka
http://filipovo.webpark.cz
filip.prochazka@seznam.cz

Záběry z tiskové konference, uspořádané před odjezdem na Rallye Telefonica Dakar 2003. Členové týmu se představili v celé své kráse, zatím bez vlivu dakarské únavy a prachu.