Konec dobrý, všechno dobré

PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka dokázal navzdory zaváhání v úvodu rychlostní zkoušky postupně stupňovat tempo a výsledkem bylo opět druhé místo v etapě. V celkové klasifikaci kamionů se pak Tomeček posunul do čela průběžného hodnocení.

Druhá marocká etapa sedmého ročníku Africa Eco Race z Jorf El Hamam do Tagounite nabídla více než 377 dlouhou rychlostní zkoušku plnou náročných technických nástrah i navigačních pastí. Předpovědi organizátorů z předchozího dne se tak vyplnily téměř do pověstného puntíku. Na otázku, jaká byla dnešní etapa, odpovídá Tomáš Tomeček s úsměvem: "Z mého pohledu to byla klasická marocká rozbíječka. Rychlostní zkoušky, jako ta dnešní, dokonale prověří techniku i posádky a nejinak tomu bylo i v tomto případě." Tomeček bezpochyby ví, o čem hovoří, vždyť tento závod dokázal v minulosti již třikrát vyhrát a k tomu dodává: "Posádka si musí zvyknout na způsob jízdy a přizpůsobit ho samozřejmě tomu, co si na nás připraví vedení soutěže. Ne každý je zaměstnancem továrního týmu a má možnost pravidelně jezdit v náročných terénech. Zvyknout si na auto je samozřejmě také důležité."

Sportovní ředitel soutěže René Metge se netají tím, že má rád navigačně náročné etapy, čemuž odpovídá nejen tloušťka itineráře, ale především množství a četnost změn, na které musí posádky reagovat. Jediná drobná odchylka může znamenat v lepším případě bloudění a s tím spojenou časovou ztrátu.

"Úvod silvestrovské etapy začal velmi dobře," pokračuje Tomeček. "Na prvních nerovnostech nevydržel držák onboard kamery, kterou nám dnes organizátoři nainstalovali do kabiny a rázem jsme měli při jejím lovení o zábavu postaráno. Pak odešel Láďovi primární tripmaster, tedy zařízení, které je pro navigaci poměrně zásadní a díky tomu jsme minuli odbočku, kterou jsme měli vyjet z řeky. Po chvíli kroužení sem a tam jsme nakonec našli správnou cestu, nicméně i tak jsme ztratili pár dlouhých minut. Podmínky mají všichni stejné, ale někdy je třeba i toho pověstného štěstíčka. My ho dnes neměli, ale přesto jsem nakonec s dosaženým výsledkem spokojený."

Co na to říká navigátor Ladislav Lála? "Tomáš už řekl v podstatě vše. Jsem rád, že jsme nakonec ten prokletý waypoint našli. Určitě se mi o něm bude dnes zdát a nebudu alespoň myslet na to, že se dnes slaví poslední den v roce. Stát se může cokoliv, důležité je však, jak se s tím člověk vyrovná." V týmu panuje od prvního dne velmi pozitivní atmosféra. Příchod pražského navigátora do veskrze moravského týmu přinesl zajímavý náboj. "Jasně, toto téma je poměrně často ve vzduchu," dodává usmívající se Láďa Lála a rovnou pokračuje: "Chtěl bych poděkovat našim mechanikům, kteří odvádějí skvělou práci a smekám klobouk i před řidiči kamionů balai, kteří jsou pro logistiku závodu nepostradatelní."

Po druhé etapě je závod pořád ještě na začátku a posádky před sebou mají ještě deset náročných etap. Třetí rychlostní zkouška vedoucí z Tagounite do Assy slibuje téměř 433 ostrých kilometrů, takže se máme opět na co těšit.

PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka přeje z Tagounite všem, kdo nás sledují a podporují, šťastný Nový rok. Držte nám palce.

Závodní vůz: Tomáš Tomeček a Ladislav Lála
Doprovodný vůz: Jaroslav Žerdík a Leopold Paďour
Řidiči kamionů baile ("koště"): Petr Foltýn a Petr Kostelník

Výsledky 2. etapy BOUDNIB - FOUM ZGUID

Motocykly

1. 100 ULLEVALSETER Pal Anders 05:02:28 KTM
2. 111 WALDSCHMIDT Ingo 05:48:59 KTM
3. 104 PRITULYAK Vadim 05:57:54 KTM
6. 124 ZATKO Jan 06:05:24 BMW

 

Auta

1. 211 SERRADORI M. 04:21:36 Predator
2. 202 ZAPLETAL M. 04:22:01 H3
3. 201 SABATIER J. 04:25:52 Bugga One

 

Kamiony

1. 403 JACINTO E. 04:46:08 MAN
2. 400 TOMEČEK T. 04:53:16 TATRA
3. 401 SHIBALOV A. 04:58:33 KAMAZ
4. 404 KUPRIANOV S. 04:59:13 KAMAZ
5. 405 ESSERS N. 05:17:34 MAN
6. 403 KOVACS M. 05:23:59 SCANIA
7. 406 BOUWENS G. 06:16:14 IVECO
8. 408 DOMOWNIK P. 06:55:28 UNIMOG

 

Průběžné výsledky v kategorii kamionů po 2. etapě

1. 400 TOMEČEK T. 06:38:00 TATRA
2. 403 JACINTO E. 06:38:04 MAN
3. 401 SHIBALOV A. 06:45:39 KAMAZ
4. 404 KUPRIANOV S. 06:48:22 KAMAZ
5. 403 KOVACS M. 07:02:02 SCANIA
6. 405 ESSERS N. 07:09:49 MAN
7. 406 BOUWENS G. 08:07:22 IVECO
8. 408 DOMOWNIK P. 09:02:13 UNIMOG

2. etapa

Start: Jorf El Hamam mapa africa eco race 2015
Cíl: Tagounite
Den: 31. prosinec 2014
Spojovačka: 38 km
Speciálka: 377 km
Spojovačka: 23 km 
Total 438 km

profil 1 etapy

STAGE: MERZOUGA / MAHMID: 377 km

As you exit the wonderful Bivouac set-up right up against the dunes, the competitors will head towards Erfoud in order to join the start in Merzouga. They will not head straight for the Erg, but instead head for an oued which goes round the dunes before going to find a GPS point in the heart of Merzouga’s Erg which can sometimes be complicated. Once out of the Erg, the competitors will find last year’s start line and stage which is very pretty and will take them all the way to the Mahmid region. On the menu, the passage of the “volcano“ and the crossing of the Draa oued, which might still be covered in water from the recent heavy rain in the area. This is also a stage with many different terrains, and is very pleasant to drive through.