8. etapa 2006

8. etapa

7. 1. 2006 - sobota
Atar - Nouakchott
mapa 8. etapy
Celkem 568 km
Přejezd 34 km
Speciálka 508 km
Přejezd 26 km

Etapa do Nouakchottu zavede dakarský konvoj do hornatější oblasti Mauretánie. Trasa se bude klikatit kaňony a vyschlými řečištěmi, lemovanými horskými masivy. V závěru etapy to soutěžící budou moci rozjet po velmi rychlém pevném povrchu.

Zdroj: www.dakar.com

autoticko

Výsledky v 8. etapě v kategorii kamiónů:

1. Kabirov (500 - Kamaz) 5h 53' 01"
2. Stacey (524 - MAN) + 5' 25"
3. Chagin (508 - Kamaz) + 51' 56"
4. Sugawara (501 - Hino) + 1h 33' 26 "
5. Saudler (528 - MAN) + 1h 33' 40 "
  ...  
8. Azevedo (513 - Tatra) + 1h 44' 19 "

Celkové pořadí v kategorii kamiónů po 8. etapě:

1. Chagin (508 - Kamaz) 35h 47' 23"
2. Kabirov (500 - Kamaz) + 30' 32"
3. Stacey (524 - MAN) + 44' 54 "
4. Azevedo (513 - Tatra) + 4h 07' 42"
5. Loprais (509 - Tatra) + 4h 13' 52 "

Zdroj: www.dakar.com

K posunům ve výsledcích došlo po penalizaci celkem 147 posádek za neprojetí skrytého waypointu. T.K.

Druhá tatra Letka Racing Teamu je stále v závodě

Ačkoliv je Tomáš Tomeček z letošního ročníku dakarské rally již bohužel doma, stále jede druhý týmový vůz TATRA pilotovaný Brazilcem André Azevedem. A pro české příznivce je tato situace možná těžko pochopitelná. "Vždyť tatra Andrého Azeveda jede přece pod brazilskou vlajkou, takže Českou Republiku nereprezentuje," namítají někteří a touto "zásadou" se řídí také mnohá česká média. Pojďme pro vysvětlení trochu zabrousit do historie týmu T. Tomečka.

Psal se rok 1998 a zástupci brazilského týmu Petrobras, kteří se Dakaru účastnili již pravidelně a měli zastoupení v kategorii motocyklů a osobních automobilů, zvažovali prorazit také do kategorie kamiónů. Z řady nabídek jsem si jim zalíbil český vůz tatra. V té době se domluvili s Tomášem Tomečkem, který již zkušenosti s Dakarem měl, jako konstruktér soutěžním vozům rozuměl a našel i možnost, jak získat tatru, kterou by přestavěl a připravil na Dakar. Brazilský Petrobras se stal hlavním partnerem a vyhradil si jedinou podmínku: oficiálně bude jako pilot přihlášen André Azevedo a Tomáš papírově zaujme místo navigátora. Ve skutečnosti byla situace opačná, řídil Tomáš a navigoval André.

Tomáš Tomeček se spolu s Petrem Vodákem pustili do přípravy vozidla a v lednu 1999 stál Tomáš na startovní čáře rally Granada-Dakar s brazilskými spolujezdci André Azevedem a novinářkou Leilane Neubarth. Nastal ovšem malý problém s prezentací jeho účasti. Tatra totiž jela pod brazilskou vlajkou, proto si možná mnoho lidí ani nevšimlo, že ve startovním poli je jeden vůz tatra s českou státní poznávací značkou a českým členem posádky navíc. "Národnost posádky (a tedy i vozidla) se určuje podle národnosti pilota. Vzhledem k tomu, že papírově byl pilotem André, pořadatelé nás automaticky brali jako Brazilce," vysvětluje Tomáš a pokračuje: "Nic na tom nezměnil ani rok 2000 a pozdější ročníky, kdy v kabině seděli již dva Češi, ale André byl stále veden jako hlavní člen posádky." K soutěžní tatře v týmu přibyl od roku 2001 ještě asistenční vůz stejné značky řízený Petrem Vodákem.

Pro ročník Dakaru 2005 postavil Letka Racing Team druhý soutěžní vůzu tatra a po letech mohl být Tomáš skutečně zapsán jako pilot. Tatra tím pádem startovala pod českou vlajkou. Pro fanoušky i média dobrá zpráva. Za volant prvního vozu tatra se posadil André Azevedo jedoucí opět pod brazilskou vlajkou. Naši republiku v jeho posádce zastupoval a zastupuje mechanik a zpravodaj Jaromír Martinec. Při Dakaru 2006 se situace opakuje.

Členové Letka Racing Teamu razí heslo "všichni za jednoho, jeden za všechny". V týmu nerozlišujeme mezi brazilskou a českou tatrou. A jak bychom pak nazvali asistenční tatru? Pro nás je to pouze "zelená" tatra, "modrá" tatra a "doprovod". Takže my, kteří teď "sedíme doma", držíme pěsti Azevedově tatře a Míra ve svých příspěvcích z Afriky vzkazuje: "My bojujeme i za Vás!"

Co k tomu dodat víc? Snad jen informaci, že naše tatra s mezinárodní posádkou Azevedo/Martinec/Vilarta opravdu bojuje a po 8 etapách zaujímá v průběžné klasifikaci kamiónů 5. příčku.

Hodně zdaru!

Zuzana Nohavicová jménem celého Letka Racing Teamu