7. etapa 2017

Start: TIWILIT mapa Africa Eco Race 2017
Cíl: TIWILIT
Den: 9. leden 2017
Spojovačka: 16 km
Speciálka: 414 km
Spojovačka: 9 km
Total 439 km

profil 7 etapy

Výsledky 7. etapy TIWILIT - TIWILIT v kategorii kamionů:

1. 409 VALTR J. 4:51:03 TATRA
2. 401 TOMEČEK T. + 0:17:21 TATRA
3. 400 KARGINOV A. + 0:21:11 KAMAZ
4. 403 KUPRIANOV S. + 0:32:54 KAMAZ
5. 407 DARAZSI Z. + 2:09:15 MAN
6. 408 GONZALES + 4:48:44 SCANIA
7. 405 KOVACS M. +20:11:57 SCANIA

Celkové pořadí po 7. etapě v kategorii kamionů:

6.407DARAZSI Z.+ 35:05:40MAN

1. 400 KARGINOV A. 22:53:17 KAMAZ
2. 409 VALTR J. + 1:42:31 TATRA
3. 401 TOMEČEK T. + 2:22:49 TATRA
4. 403 KUPRIANOV S. + 2:46:57 KAMAZ
5. 405 KOVACS M. +30:15:01 SCANIA
7. 408 GONZALES +45:21:56 SCANIA

Sedmá etapa ve znamení písku

Sedmá etapa přinesla 414 závodních kilometrů. Kromě písku byly na programu i duny, které měly být podle organizátorů velmi obtížné. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomecˇka absolvoval rychlostní zkoušku z Tiwilitu do Tiwilitu bez zaváhání a v cíli se mohl radovat z etapového stříbra.

Sedmé dějství se jelo jako smyčka, startovní a cílový bivak byl tedy stejný. Pro asistence, organizátory a veškerý doprovod, který souvisí s rallye, tak přineslo pondělí možnost odpočívat a třeba se i smočit v moři, které je od bivaku coby kamenem dohodil.

"Organizátoři nás před touto etapou hodně strašili," popisuje Tomáš Tomeček a hned pokračuje: První část byla hodně rychlá a někdy kolem osmdesátého kilometru přišly duny. Písek byl velmi měkký, takže průjezd byl obtížný, ale ne až tak pro naši Tatru. V dunovém poli jsme viděli velké množství zakopaných aut a motorek. Mě to ale zas tak těžké nepřišlo, těšil jsem se na opravdu velké duny a těch jsme se nedočkali."

Podobně jako v předchozích letech jede ruský Kamaz v dunách týmovou režii. "Na jedné duně jsme míjeli dva spolupracující Kamazy," popisuje zajímavý moment navigátor Ladislav Lála a dodává: "V šesti se kope lépe, než nám ve dvou. Hned jsem si vzpomněl, jak jsme se přede dvěma lety z podobné situace sami prohazovali skoro tři hodiny. Kluci to nicméně společně zvládli velmi rychle a po polovině etapy nás "pěrvyj bojovyj" předjel. Hned za ním jel samozřejmě "vtoroj gazovyj".

Po projetí dunovým polem se charakter etapy změnil a kromě desítek kilometrů velbloudí trávy přišly pro letošek tak typické rychlé úseky. "Od poloviny až do cíle jsme opět jeli neskutečnou palbu," pokračuje Tomáš Tomeček. "Ve stopadesátce jsme se drželi za prachem Kamazů. Těsně před cílem jsme míjeli druhý Kamaz, který řešil defekt levého předního kola. Perfektně dnes také fungovala navigace."

Navigačně měla být sedmá etapa podle organizátorů velmi náročná. "Naštěstí jsme se dnes vyvarovali jakékoliv, byť i malé chybičky. Tomáš jel skvěle a všechna úskalí tratě jsem hlásil s předstihem," navazuje na Tomáše navigátor Láďa Lála. "Bylo zajímavé jet velkou část druhé poloviny právě za Kamazy. Chvílemi jedou výrazně jinak, než co říká itinerář. Pokud bych jel jen podle road booku, tak bych si některá zkrácení nedovolil."

"Z dnešní etapy mám smíšené pocity," uzavírá Tomáš Tomeček. "Africa race za poslední roky neskutečně zrychlila. Jsem rád, že jsme pořád v závodě a že se dokážeme držet na dostřel. Auto je naštěstí i po dnešku v perfektním stavu, na čemž mají svůj podíl i naši mechanici Jarda Žerdík a Pavel Kletenský."

Na co se může závodní karavana Africa Eco Race 2017 těšit v úterý? Etapa z Tiwlitu do Elb Jraik slibuje 425 ostrých kilometrů. Z malé části se pojede v opačném směru po stejné pistě, po které vedla trasa sedmé rychlostní zkoušky. Na programu jsou i duny, byť by neměly být zas až tak obtížné. Posádka Tatry se startovním číslem 401 se tak má i zítra na co těšit...

Ladislav Lála, 9.1.2017

Záznam 7. etapy z hodinek Suuto, které má na ruce navigátor Ladislav Lála. Můžete tak zpětně srovnat třeba tepovou frekvenci s průběhem polohy na trati.