7. etapa 2004

7. etapa

7. 1. 2004 - středa
Tan-Tan - Atar
Celkem 1055 km
Přejezd 345 km
Speciálka 701 km
Přejezd 9 km

Tato velmi dlouhá etapa přesune celý soutěžní konvoj z Maroka do Mauretánie. Účastníci vyrazí z bivaku už v noci na 345 km spojovací etapu, která je zavede k hranicím mezi oběma zeměmi. Start speciálního úseku se odehraje již na mauretánské straně. Po rychlém začátku čeká na účastníky dunové pole a následný přejezd přes pohoří Oumaghawaba. Je to jediný způsob, jak se dostat do Ataru, cílového místa sedmé etapy.

Výsledky v 7. etapě v kategorii kamiónů:

  Posádka čas
1. Tchaguine (414 - Kamaz) 7h 29' 53"
2. Tomeček (412 - Tatra) + 13' 52"
3. De Rooy ml. (417 - DAF) + 24' 00"
4. Loprais (415 - Tatra) + 48' 20"
5. Kabirov (410 - Kamaz) + 1h 05' 33"

Průběžné pořadí po 7. etapě:

  Posádka čas
1. Tchaguine (414 - Kamaz) 17h 06' 10"
2. De Rooy ml. (417 - DAF) + 30' 14"
3. Tomeček (412 - Tatra) + 40' 21"
4. Kabirov (410 - Kamaz) + 1h 33' 59"
5. Loprais (415 - Tatra) + 1h 46' 36"

7. etapa z Tan-Tanu do Ataru byla jednou z přelomových etap 26. ročníku. Nejdelší a nejtěžší etapa dala zabrat lidem i strojům. Však to také bylo dobře vidět na výsledcích.

Dnes v 9 hodin se ozval Míra Martinec: "Když jsem včera dorazil do tiskového střediska, už bylo zavřené. Takže se hlásím opět přes satelitní telefon." Samotnou etapu zhodnotil jako těžkou a dlouhou s mnoha technickými pasážemi a dunami. "Ten první úsek byl velmi rychlý, jeli jsme rychlostí až 150 km/h. Průměr za celou etapu jsme měli asi 100 km/h. Do cíle jsme dorazili bez větších problémů jako druzí v kamiónech asi o půl šesté večer. Ovšem někteří závodníci dojížděli hluboko v noci. Myslím, že dunová pole dala zabrat hlavně amatérům a nováčkům. My to známe, takže víme, jakou náročnost terénu můžeme očekávat."

Řeč byla také o technických problémech konkurentů: "Jan De Rooy odstoupil, odešel mu motor, přišel nám to říct jeho syn. Také Kabirov měl problémy, prorazil palivovou nádrž. Ještě teď ráno v bivaku se na jeho autě pracuje a svařuje. Docela jsme si včera zazávodili s Gerardem De Rooyem, jeli jsme většinu etapy poblíž sebe a navzájem se předjížděli. Ale nakonec jej zdržely asi tři defekty, takže jsme byli v cíli dřív my. Nám se vážnější technické problémy zatím vyhnuly, potýkali jsme se pouze s drobnými úniky vzduchu."

Petr Vodák dorazil do bivaku v Ataru až po půlnoci. "Bylo nějak před jednou hodinou v noci, zrovna jsme lezli do spacáků, když přijel Petr. Tak jsme ještě vyměnili tlumič a šli spát. Dnes nás ovšem čeká etapa bez asistence, tak jsme si do naší tatry naložili gumu navíc, kdyby nás potkal defekt. Ale doufáme, že dojedeme bez problémů," dodal Míra.

A co se děje v bivaku zrovna teď? "Zrovna jsme vstali, tak hned volám. Nyní vyrazíme na snídani. Je tu teplo. Startovat budeme tak zhruba za hodinku nebo dvě. Zdravím všechny fanoušky," rozloučil se Míra Martinec.

Zuzana Nohavicová, LRT