7. etapa 2003

7. etapa
8. 1. 2003 - středa
Ghadames - Ghat
Celkem 691 km
Přejezd 5 km
Speciálka 584 km
Přejezd 102 km
Etapové umístění: 3.
Průběžné umístění: 3.
Ztráta na 1. místo: 30' 07"

Rallye se přesunula do Libye. Sedmá etapa je maratónskou etapu bez asistence. Doprovodné vozy pojedou trasou dlouhou 837 km přímo do Sabhy - cílového městečka 8. etapy. Etapu z Ghadames do Ghatu organizátoři nazvali jako jednu z nejlepších ve 25. ročníku. Zároveň zahrnuje nejdelší speciální úsek, který měří 584 km. A terén? Obrovské duny rozmanitých tvarů, písečné pláně a kaňony.

Ghat 8. 1. 2003

Zdravím Vás z nočního Ghatu po náročném dni. Nejprve krátce k tomu, co dnešní etapu poznamenalo nejvíc - havárie Karla Lopraise. Asi toho víte víc než my v tuto chvíli. Startovali jsme před ním, takže jsme se o celé události dozvěděli až v cíli od našeho týmového kolegy, pilota Mitsubishi Klevera Kolberga. Nemám žádné bližší informace, proto k tomu ani nemůžu nic říct. Jsme moc rádi, že se nikomu z posádky nic nestalo, to je to nejdůležitější. Nevybavuji si přesně místo, kde havarovali, takových totiž bylo dnes na trati víc než dost.

Ta dnešní etapa byla víc než typický dakarská - byla hodně dlouhá a hodně těžká. Obsahovala prašné dlouhé pisty, duny, kamenité úseky a od všeho víc než dost. My jsme startovali za oběma Dafy a před Kamazy. Ty nás oba předjeli v první části etapy. Ta byla totiž hodně rychlá a na takových úsecích jim prostě nestačíme. Kabirov pak musel asi někde zabloudit, protože do cíle přijel za námi a přitom jsme jej po cestě neviděli nikde stát. Koho jsme viděli, byl jeden z Dafu - nevěděli jsme ale který, na dálku obě auta vypadají stejně. Až v bivaku jsme viděli, že na trati stal Jan. Proč přesně, to nevím, ale prý měl něco s tlumiči. Podobně to vypadalo i u Gerarda - jeho syna. Ten jel dnes spolu s Čaginem opravdu "střelbu". Na takové tempo nemáme, ale myslím, že jet takhle prakticky pořád ještě na začátku, je riziko. Ovšem pokud se ti dva budou dál takto nahánět, je to pro nás dobře.

Myslím, že dnešní etapa, která je ještě navíc bez asistenčních vozidel, pořádně promluví do startovní listiny. Ještě teď, o půl dvanácté je tady v bivaku poměrně prázdno. Kluci s Liazkou dojeli někdy kolem deváté - jak říkali bez problémů.

My jsme dnes taky naštěstí neměli vážnější problémy, takže jsme s Tomem opět pouze zkontrolovali celé auto (no, ono to "pouze zkontrolovali" obnáší asi dvě hodiny mazání, preventivní konroly dotažení různých šroubů, čištění filtru, atd.).

Pak jsme šli na večeři a půjdeme spát - opět na střechu auta. Stan se nám ještě pořád nechce stavět i když, po pravdě řečeno, dnes ráno byla pěkná "kosa" a André, který si stan staví, nás označil za masochisty. Ale co můžeme čekat, když jezdíme v lednu pod širák, že?

Zítra nás čeká další těžká etapa, ale vlastně, která na Dakaru je lehká? Nebude to tak dlouhé jako dnes, ale terén bude asi podobný.

Přeji Vám hezký den.

Míra Martinec

Výsledky v 7. etapě v kategorii kamiónů:

1. De Rooy (414 - DAF) 6h 15' 46"
2. Tchaguine (407 - Kamaz) + 01' 41"
3. Tomeček (410 - Tatra) + 24' 29"
4. Kabirov (412 - Kamaz) + 37' 49"
5. Sugawara (400 - Hino) + 1h 24' 28"
6. Pichlbauer (416 - MAN) + 1h 36' 29"

Celkové pořadí v kategorii kamiónů po 7. etapě:

1. De Rooy (414 - DAF) 13h 59' 24"
2. Tchaguine (407 - Kamaz) + 02' 14"
3. Tomeček (410 - Tatra) + 30' 07"
4. Kabirov (412 - Kamaz) + 46' 06"
5. De Rooy (409 - DAF) + 1h 52' 43"
6. Sugawara (400 - Hino) + 2h 54' 33"

Zdroj: www.dakar.com