6. etapa 2017

Start: DAHKLA mapa Africa Eco Race 2017
Cíl: TIWILIT
Den: 8. leden 2017
Spojovačka: 438 km
Speciálka: 172 km
Spojovačka: 134 km
Total 744 km

profil 6 etapy

Výsledky 6. etapy REMZ EL QUEBIR - DAKHLA v kategorii kamionů:

1. 400 KARGINOV A. 01:18:37 KAMAZ
2. 403 KUPRIANOV S. + 00:02:38 KAMAZ
3. 409 VALTR J. + 00:05:47 TATRA
4. 401 TOMEČEK T. + 00:06:04 TATRA
5. 408 GONZALEZ R. + 00:30:54 SCANIA
6. 407 DARAZSI Z + 00:31:37 MAN

Celkové pořadí po 6. etapě v kategorii kamionů:

1. 400 KARGINOV A. 16:22:26 KAMAZ
2. 409 VALTR J. + 2:03:42 TATRA
3. 401 TOMEČEK T. + 2:26:39 TATRA
4. 403 KUPRIANOV S. + 2:35:14 KAMAZ
5. 407 DARAZSI Z + 33:17:36 MAN
6. 408 GONZALEZ R. + 40:54:23 SCANIA

Dějství šesté ve znamení rychlosti

Závodní karavana Africa Eco Race 2017 se po zaslouženém dni volna přesunula do Mauretánie, kde závodníci absolvovali 173 km dlouhý sprint. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomecˇka proletěl šestou etapou bez zaváhání a v cíli ztrácel pouze tři minuty na první Kamaz.

V neděli si musel celý bivak přivstat. "Čekal nás dlouhý přejezd na Marocko – Mauretánskou hranici a tak jsme vstávali v 5:00, abychom mohli v 6.03 odstartovat do 438 km dlouhé spojovací etapy," popisuje logistiku závodu Tomáš Tomeček. "Na hranicích se naštěstí nekonaly manévry, díky kterým jsme zde přede dvěma lety strávili nekonečné hodiny. Vše se podařilo vyřídit během hodiny, s tím že mauretánská víza budou vydávána v bivaku."

Obávaná hraniční procedura šla tak hladce, že většina závodníků dorazila na start první mauretánské etapy o tři hodiny dříve. Tatra se startovním číslem 401 zaparkovala kolegiálně poblíž motorkářů, kteří se snažili chránit před spalujícím sluncem, a rázem se její stín stal útočištěm pro hrozen borců, kteří jedou na dvou kolech.

V 15:15 se na trať konečně vydala i posádka Tomeček – Lála. "Věděli jsme, že dnešek bude rychlý, ale nikdo z nás netušil jak moc rychlý," komentoval po projetí cílem Tomáš Tomeček. "Většinu etapy jsme jeli na plný plyn a limit 150 km/h bylo v autě slyšet častěji, než kdy jindy. Nemám podobné etapy moc rád, protože na nich není nic technického. Navíc skoro nefoukal vítr, takže prachová clona zůstávala nad pistou a chvílemi jsme jeli tak trochu na srdíčko."

Z pohledu navigace byla šestá etapě spíše tou jednodušší. "Dnešek byl z pohledu navigace jednoduchý. Jely se v podstatě dva azimuty a člověk by se musel hodně snažit, aby zabloudil," navazuje na Tomáše jeho navigátor Láďa Lála. "Zítra to bude podle všeho mnohem náročnější, aneb organizátoři slibují nejtěžší etapu na Africa race."

Sedmá etapa slibuje 414 ostrých kilometrů a má dojít i na velmi náročné duny, do kterých prý nejezdí ani místní. "Organizátoři opakovaně zdůrazňovali, že etapa bude náročná na navigaci, podobně jako duny na projetí," říká Tomáš Tomeček a hned pokračuje: "Pokud chceme pomýšlet na dobrý výsledek, tak musíme především dojet. Uděláme pro to maximum. Auto je zatím fantastické, stejně jako atmosféra v kabině. Jedeme dál a jsme za to moc rádi."

Velké manévry se odehrávaly i při příjezdu do bivaku, který je situován na solisku. Hned několik kamionů se propadlo do bahna, které se skrývá pod krustou písku. "Přijeli jsme do bivaku jako jeden z prvních kamionů a nic netušíce jsme zapadli tak, že jsme rádi využili pomoci kamionů, které dorazily po nás," komentuje drobnou nepříjemnost mechanik Jaroslav Žerdík, který si spolu s příborským démonem Petrem Kletenským poradil i s touto nepříjemnou situací.

Ladislav Lála, 8.1.2017

Záznam 6. etapy z hodinek Suuto, které má na ruce navigátor Ladislav Lála. Můžete tak zpětně srovnat třeba tepovou frekvenci s průběhem polohy na trati.