6. etapa 2004

6. etapa

6. 1. 2004 - úterý
Ouarzazate - Tan-Tan
Celkem 803 km
Přejezd 176 km
Speciálka 351 km
Přejezd 276 km

Maroko nabízí další ze svých chuťovek. Ve speciálce, kde i sebemenší chyba může být rozhodující, se ukáží hlavně řidičské schopnosti účastníků. Tempo etapy bude od samého začátku velmi rychlé, ale piloti se budou muset brzy zklidnit, aby se vyhnuli skaliskům a velkým boulím, které lemují trať. Důležité je zvolit přiměřenou rychlost a mít v pohotovosti všechny smysly, jinak by se mohlo stát, že soutěžící dorazí do cíle "po kouskách".

Výsledky v 6. etapě v kategorii kamiónů:

  Posádka čas
1. Tchaguine (414 - Kamaz) 4h 02' 09"
2. De Rooy ml. (417 - DAF) + 03' 28"
3. Kabirov (410 - Kamaz) + 06' 43"
4. Tomeček (412 - Tatra) + 09' 46"
5. Loprais (415 - Tatra) + 14' 36"

Průběžné pořadí po 6. etapě:

  Posádka čas
1. Tchaguine (414 - Kamaz) 9h 36' 17"
2. De Rooy ml. (417 - DAF) + 06' 14"
3. Tomeček (412 - Tatra) + 26' 29"
4. Kabirov (410 - Kamaz) + 28' 26"
5. Loprais (415 - Tatra) + 58' 16"

Zdravím Vás všechny a omlouvám se, dnes budu stručný.

Je sice teprve půl deváté, ale my budeme po druhé hodině vstávat a čeká nás noční spojovačka na marocko-mauretánskou hranici a pak tuším nejdelší etapa do Ataru.

Jeli jsme něco podobného před dvěma lety - tenkrát ta denní etapa nebyla tak dlouhá ani náročná. Teď jsou tam ale i duny, a to až skoro těsně před Atarem, tak doufáme, že nebudeme dojíždět za tmy. Oficiální roadbook suše říká, že cíl bude otevřený až do pozítřejšího rána, takže to bude asi dost těžké. Ale zvládli jsme už ledasco, zvládneme i tohle.

Dnešní etapa byla podobná té včerejší, jen byla rychlejší a tím i víc náročná na auto. To nám opět vyhovovalo, takže jsme ani nenabrali moc velkou ztrátu na Čagina s Gerardem De Rooyem.

Už jsem psal o naší a jejich strategii, ale jen pro dokreslení - dnes za námi přišel náš kamarád francouz Pascal Larouque, který jede jako spolujezdec v jednom autě. Říkal, že je oba dnes předjížděli a bylo to příliš riskantní. Nepíšu to vůbec na naší obhajobu, ale na tuto taktiku přistupovat nebudeme. Ne, že bychom jeli pomalu - pár skoků a průjezdů zatáčkami řízeným smykem všech čtyř kol bylo taky, ale všechno na rozumné úrovni.

Auto drželo opět skvěle, takže jsme ani v bivaku kromě pravidelně údržby neměli práci navíc. Spolu s Petrem a Ronaldem jsme to zvládli brzy a mohli se v klidu najíst a teď si mužem jít odpočinout. Tomáš už zalehl a já ho jdu následovat.

Držte nám palce, budeme to opět potřebovat. Přejeme Vám všichni krásný den.

Míra Martinec