5. etapa - 3. 7. 2003

 

Posádka Tatry se startovním číslem 217 nemá na rallye Berlín - Wroclaw 2003 nouzi o dobrodružné zážitky. Ten nejčerstvější má z dnešního dopoledne, kdy se jela první speciální část 5. etapy, která měla charakter dvou 35 km okruhů. Jízda probíhala bez problémů až do chvíle, kdy se Tatře dostal do cesty hluboký terénní výmol. Záludnost spočívala v tom, že při výjezdu z výmolu byl očím skryt strom ... a ostatní si už domyslíte sami. Nevím, jak dopadl souboj dřeva s plechem pro zmíněný strom, ale kamion skončil s řádně pomačkanou kabinou. Ne nadarmo se však říká, že kopřivnický vůz vydrží hodně. Posádka se otřepala, Tatrovka zřejmě cukla a škytla a jelo se dál.

Následný 160 km dlouhý přesun do okolí Wedrezyn probíhal v rychlém tempu, neboť čas vymezený na tuto spojovačku neskýtal mnoho prostoru k relaxaci. Účastníci rallye jeli místy až na hranici dopravních předpisů, aby stihli start druhého měřeného úseku.

Druhá část speciálky v délce 45 km se uskutečnila na tankodromu s hlinito-písčitým povrchem. Nerovný, vlnitý terén dal zabrat tlumičům a vyžadoval opatrnou jízdu (rychlost místy dosahovala zhruba 25 km/h.). V cíli posádka v klidu načerpala pohonné hmoty a večer se bude věnovat úpravě pošramocené vizáže Tatry včetně opravy dveří spolujezdce. Ty nejdou otvírat vlivem střetu se stromem.

"Zítra nás čekají opět dvě speciálky v délce 70 a 130 km a mezi nimi se pojede 25 km dlouhý spojovací úsek," přiblížil Tomáš Tomeček program 6. etapy.

Závodu zdar, Zuzka N.

Výsledky v 5. etapě v kategorii kamiónů:

1. Alfers (222 - Unimog) 2:51:44
2. Lust (201 - MAN) 2:52:28
3. Heidenreich (202 - Unimog) 2:55:31
4. Tomeček (217 - Tatra) 3:22:48
5. Krüger (224 - Unimog) 3:25:33

Průběžné pořadí po 5. etapě:

1. Heidenreich (202 - Unimog) 13:08:43
2. Alfers (222 - Unimog) 15:48:23
3. Tomeček (217 - Tatra) 19:57:28
4. Cacák (223 - Praga) 19:59:31
5. Winkel (221 - MAN) 20:15:24