5. etapa 2005

5. etapa

4. 1. 2005 - úterý
Agadir - Smara
Celkem 645 km
Přejezd 240 km
Speciálka 381 km
Přejezd 33 km

Pátá etapa může znamenat upevnění nebo velké změny v průběžné klasifikaci. Soutěžící se dostanou do tempa spojovací etapou v délce 240 km. V Guelminu odstartuje speciálka se střídavě rychlými a pomalými úseky. Část trati bude zcela nová a celkem 381 km zakončí průjezd kolem soliska. Zbývajících 33 km do bivaku ve Smaře se pojede jako spojovačka.

Jak je vidět z výsledků 5. etapy, Tomáš Tomeček se na trati dnešní speciálky potýkal s nějakým problémem. Bohužel prozatím nemáme žádné podrobnosti. Doufejme, že novinářský stan v bivaku bude dlouho otevřený a kluci budou mít možnost zaslat nám reportáž. Ale jak je vidět, Brazilec Azevedo s další týmovou soutěžní Tatrou bojoval a obsadil skvělé druhé místo.

Zuzana Nohavicová, LRT

 

Výsledky 5. etapy v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta
1. Tchagin (515 - Kamaz)
4h 34' 00"
 
2. De Azevedo (518 - Tatra)
4h 35' 46"
01' 46"
3. Loprais (519 - Tatra)
4h 38' 26"
04' 26"
4. Kabirov (520 - Kamaz)
4h 39' 08"
05' 08"
5. De Rooy st. (521 - DAF)
4h 43' 13"
09' 13"
  ...    
13. Tomeček (548 - Tatra)
5h 14' 06"
40' 06"

Průběžné pořadí v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta
1. Tchagin (515 - Kamaz)
6h 19' 05"
 
2. Kabirov (520 - Kamaz)
6h 25' 23"
06' 18"
3. De Azevedo (518 - Tatra)
6h 26' 39"
07' 34"
4. Loprais (519 - Tatra)
6h 30' 07"
11' 02"
5. Mardeev (525 - Kamaz)
6h 32' 59"
13' 54"
  ...    
9. Tomeček (548 - Tatra)
7h 03' 51"
44' 46"

 

Zdroj: www.dakar.com

Problémy v 5. etapě

Všichni již určitě netrpělivě čekáte na zprávy ze včerejší 5. etapy, kdy Tomáš Tomeček dojel na 13. místě se ztrátou zhruba 40 minut na prvního Čagina s Kamazem. Co se stalo?

Tatra Tomáše Tomečka měla v etapě z Rabatu do Agadiru problémy s elektřinou. Přibližně od poloviny speciální etapy tatře nefungovaly světla ani navigační přístroje. Posádka se tedy musela spolehnout na vlastní oči a navigátorské umění Vojty Morávka. 100 km před koncem speciálky pak vůz postihl defekt pravé přední pneumatiky. Posádka se rozhodla pneumatiku neměnit, aby si neprohloubila již dost velkou ztrátu, a průběžně zasaženou pneumatiku automaticky dohušťovala. Takto tatra se startovním číslem 548 dorazila do cíle etapy. Tomáš Tomeček během dopoledne telefonicky uvedl: "Na autě jsme pracovali dlouho do noci, spát jsme šli až ve tři ráno. Problémy se nám však podařily odstranit. Zrovna se připravujeme na start do další etapy."

Také Jaromír Martinec se nám posléze ozval. Návštěvníkům stránek, kteří se těší na jeho pravidelné reportáže, vzkazuje: "Bohužel asi letos nebudu stíhat psát reportáže. Po dojezdu do cíle etapy musím provést údržbu Azevedovy tatry, což zabere nějaký čas. Všem se tedy moc omlouvám."

My to přesto nevzdáváme, budeme se i nadále snažit přinášet vám aktuální zprávy z dění na dakarské rallye. Zůstaňte nám věrni i nadále.

Zuzana Nohavicová, LRT