4. etapa 2017

Start: Assa mapa Africa Eco Race 2017
Cíl: Remz El Quebir
Den: 5. leden 2017
Spojovačka:  
Speciálka: 409 km
Spojovačka:  
Total 409 km

profil 4 etapy

Výsledky 4. etapy ASSA - REMZ EL QUEBIR v kategorii kamionů:

1. 403 KUPRIANOV S. 04:25:55 KAMAZ
2. 400 KARGINOV A. + 00:07:35 KAMAZ
3. 409 VALTR J. + 00:17:25 TATRA
4. 405 KOVACS M. + 00:28:24 SCANIA
5. 401 TOMEČEK T. + 00:31:51 TATRA
6. 408 GONZALES R + 02:07:32 SCANIA
7. 407 DARAZSI Z + 02:26:22 MAN

Výsledky po 4. etapě v kategorii kamionů:

1. 400 KARGINOV A. 14:16:64 KAMAZ
2. 409 VALTR J. + 1:21:19 TATRA
3. 401 TOMEČEK T. + 2:02:01 TATRA
4. 403 KUPRIANOV S. + 2:26:51 KAMAZ
5. 405 KOVACS M. + 2:57:04 SCANIA
6. 407 DARAZSI Z + 31:42:13 MAN
7. 408 GONZALES R + 38:13:54 SCANIA

Čtvrtá etapa ve znamení minimalizace ztrát

Čtvrtá etapa "z bivaku do bivaku" se jela z Assy do Remz el Quebir a přinesla téměř 410 ostrých kilometrů. Podle organizátorů se jedná o nejkrásnější marockou etapu nabízející hned několik impozantních výhledů do krajiny. Tatra Promet/Czechoslovak Group týmu Tomáše Tomecˇka dorazila do cíle po menších technických problémech jako pátý kamion.

Do čtvrté etapy vyrazila Tatra se startovním číslem 401 opět se třemi pneumatikami na korbě. "Kromě první krátké etapy vozíme pro jistotu tři pneumatiky. Máme ještě v živé paměti situaci z minulého roku, kdy jsme po dvou defektech jeli několik kilometrů jen na třech kolech," popisuje své dojmy ze čtvrté etapy Tomáš Tomeček. "Když jsme dnes projížděli místem, kde jsme minulý rok zničili třetí gumu, tak jsme to raději ani nekomentovali." Agresivně jedoucí Kamazy pronásledovaly také defekty a poslední desítky kilometrů jeli způsobně po trati, protože už si další defekt dovolit nemohli.

Etapa se pro Tomečka vyvíjela poměrně dobře. Dobré tempo bohužel přibrzdil únik vzduchu z brzdového okruhu. "Jeden z miliardy kamenů, co během etapy proletí pod autem, nám způsobil problém, který jsme naštěstí dokázali spravit. Krátce za posledním kontrolním stanovištěm nás bohužel postihla v podstatě okamžitá ztráta tlaku v pravé přední pneumatice. Museli jsme samozřejmě zastavit a tím jsme ztratili další čas."

"Dnes jsme na trati odvedli maximum možného," doplňuje navigátor Ladislav Lála. "První polovinu etapy jsme zajeli v podstatě bezchybně. Ve druhé jsme museli dvakrát stát a to nás stálo spoustu času, podobně jako předjíždění přes prachovou clonu. Navigace dnes nepředstavovala vážnější problém, byť itinerář nabídl několik pastí. Jedeme dál a to je hlavní. Už se těším na den volna, protože jsem od auta zbitý, jako snad nikdy."

Navzdory dílčím technickým problémům nicméně posádka Tomeček – Lála pokračuje dál. "Jsem rád, že jsme se dostali až sem. Zítra nás čeká pátá etapa a po ní zasloužený den volna. Jedeme dál..."

Poslední etapa před zaslouženým dnem volna zavede startovní pole z Remz el Quebir do Dakhly. Na programu je teoreticky téměř 457 ostrých kilometrů, vše nicméně může být nakonec jinak. V oblasti, kterou trasa etapy vede, nedávno silně pršelo. Došlo k protržení přehrady a po části rychlostní zkoušky se prohnala povodeň, při které bohužel zahynulo mnoho místních obyvatel. Povodňová vlna se samozřejmě podepsala i na pistách, po kterých se mělo jet. Více napoví večerní briefing, který tradičně vede sportovní ředitel soutěže René Metge.

Aktualizace: Podle zatím nepotvrzených zpráv by pátá etapa měla startovat z CP2, tedy z kilometru 185,51 původní rychlostní zkoušky.

Ladislav Lála, 5.1.2017

Záznam 4. etapy z hodinek Suuto, které má na ruce navigátor Ladislav Lála. Můžete tak zpětně srovnat třeba tepovou frekvenci s průběhem polohy na trati. Vyšší tepovka v jednom místě znamená jediné – defekt pravé přední…