4. etapa - 2. 7. 2003

 

Po včerejší ne příliš optimistické zprávě začneme dnes mnohem radostněji. Posádka Tomáše Tomečka až do 1 hodiny po půlnoci pilně opravovala svůj závodní vůz a ráno nastoupila na start 4. etapy. "Tatra je v pořádku, dohušťování i světla jsou funkční. Ovšem opticky je to už horší," uvedl Tomáš.

Etapa z Drawska do Bietruska zahrnovala dva speciální úseky a jednu spojovačku. První speciálka v délce 61 km byla rychlá a jela se převážně po pískovém povrchu. Na trati bylo i několik bahenních brodů, kterým se naše Tatra po včerejších zkušenostech raději obloukem vyhýbala. Následná 150 km dlouhá spojovačka vedla po úzkých silnicích, přičemž civilní provoz nebyl omezen. Druhá speciálka měřila 45 km a uskutečnila se na tankovém cvičišti. Nechybělo opět bláto, terén byl členitý a navigačně náročný. Tomáš Tomeček je však s průběhem celé etapy spokojen a dodal, že auto jelo bez problémů. "V cíli jsme dokonce měli možnost Tatru i umýt, takže jsme se zbavili přebytečného bahna," řekl jezdec.

Co se týče stravy, tu zajišťuje polská firma. Každý den se v bivaku rozbalí polní kuchyně, podobně jako je tomu na "dakarské" rallye. Ráno dostanou soutěžící vydatnou snídani a balíček na celý den. Večer se podává hlavní jídlo. Tomáš prozradil i jednu zvláštnost: "Každý soutěžící si nosí svůj vlastní příbor a talíř, misku nebo ešus. Po jídle jsou pak připraveny dvě velké kádě, v jedné je voda se saponátovým přípravkem a v druhé čistá voda. Všichni si tam chodí oplachovat své příbory a misky, takže po padesáti lidech ta voda vypadá už zdraví nebezpečně." V každém bivaku je k dispozici vojenská umývárna se studenou a vlažnou vodou.

Čtvrteční pátá etapa se skládá ze dvou 35 km speciálních okruhů, 160 km spojovačky a další speciálky v délce 45 km.

Zuzka N.

Výsledky v 4. etapě v kategorii kamiónů:

1. Krüger (224 - Unimog) 3:01:35
2. Heidenreich (202 - Unimog) 3:02:11
3. Tomeček (217 - Tatra) 3:11:40
4. Alfers (222 - Unimog) 3:21:45
5. Winkel (221 - MAN) 3:24:25

Průběžné pořadí po 4. etapě:

1. Heidenreich (202 - Unimog) 10:13:12
2. Alfers (222 - Unimog) 12:56:39
3. Cacák (223 - Praga) 16:25:35
4. Tomeček (217 - Tatra) 16:34:40
5. Winkel (221 - MAN) 16:42:05