3. etapa 2017

Start: TAGOUNITE mapa Africa Eco Race 2017
Cíl: ASSA
Den: 4. leden 2017
Spojovačka:  
Speciálka: 433 km
Spojovačka: 92 km
Total 525 km

profil 3 etapy

Výsledky 3. etapy TAGOUNITE / ASSA v kategorii kamionů:

1. 400 KARGINOV A. 4:28:17 KAMAZ
2. 401 TOMEČEK T. + 0:42:23 TATRA
3. 409 Valtr J. + 0:47:00 TATRA
4. 405 KOVACS M. + 1:23:03 SCANIA
5. 403 KUPRIANOV S. + 1:58:57 KAMAZ
6. 407 DARAZSI Z + 10:20:43 MAN
7. 408 GONZALEZ R. + 10:20:43 SCANIA

Celkové pořadí po 3. etapě v kategorii kamionů:

1. 400 KARGINOV A. 4:28:17 KAMAZ
2. 409 Valtr J. + 1:11:29 TATRA
3. 401 TOMEČEK T. + 1:37:45 TATRA
4. 403 KUPRIANOV S. + 2:34:26 KAMAZ
5. 405 KOVACS M. + 2:36:15 SCANIA
6. 407 DARAZSI Z + 13:32:43 MAN
7. 408 GONZALEZ R. + 35:55:07 SCANIA

Třetí etapa aneb jedeme na hranici možností

Třetí marocká etapa začala přesně tam, kde skončilo předchozí dějství. Itinerář nabídl 433 ostrých kilometrů. Po úvodní rychlé pasáži následovalo první větší dunové pole v délce zhruba čtrnácti kilometrů. Zbytek etapy se jel velmi náročným terénem, který dokonale prověřil techniku i posádky. Tatra Promet/Czechoslovak Group týmu Tomáše Tomecˇka proletěla cílem jako druhý kamion.

Na večerním briefingu organizátoři slibovali, že třetí etapa bude závodníky bolet a podle všeho se ani tentokrát nemýlili. "Auto jelo od startu fantasticky, v podstatě jsme dnes zajeli na hranici našich možností," komentuje Tomáš Tomeček a hned pokračuje: "Podvozek a tlumiče odvedly skvělou práci. V dunách jsme zažili několik horkých okamžiků. Snažili jsme se jet stopu, ta však byla místy ne zcela ideálně najetá, tedy alespoň ne z pohledu kamionu. Dvakrát jsme si přes vrchol duny skočili, ale naštěstí to dopadlo dobře."

Tomečkovu Tatru minulý rok pronásledovaly defekty pneumatik, kterých bylo nakonec jedenáct. "Musím to zaklepat, ale letos se nám zatím defekty vyhýbají," pokračuje Tomáš Tomeček. "Jedeme přitom rychleji, než minulý rok. Velký podíl na tom mají změny na podvozku a jiné nastavení tlumičů a možná máme v tomto ohledu i trochu více štěstí. Auto zatím neskutečně drží, v podstatě zatím děláme jen rutinní údržbu. Tatra je prostě Tatra."

Navigace hraje na Africa race, kde se často jezdí otevřeným terénem, klíčovou roli. "Pro mě byl dnešek paradoxně jednodušší, než včerejší etapa," popisuje průběh třetího dějství navigátor Ladislav Lála. "Jelo se nám dobře a v podstatě jsme nevyrobili jedinou chybu. Vlastně jednu úplně maličkou ano. Auto mě mlátilo tak, že jsem nebyl schopen bolestí mluvit ani dýchat a tak jsme o pár metrů přejeli jednu odbočku. Ztráta to byla ale minimální. Z pohledu spolujezdce vypadaly některé skoky na dunách velmi, velmi zajímavě. Rozbíjecí část etapy zvládalo tlumení i Tomáš na jedničku. Přesto jsme schytali několik ostrých direktů, takže si připadám, jako kdyby mě vytáhli z mixéru. Důležité nicméně je, že jsme v cíli a že jedeme dál.

Na co se mohou závodníci těšit ve čtvrtek? Etapa "z bivaku do bivaku" se jede z Assy do Remz el Quebir a slibuje 400 ostrých kilometrů. "Jedeme dál a zdravíme všechny fanoušky domů. Držte nám prosím všechny palce," uzavírá Tomáš Tomeček.

Ladislav Lála, 4.1.2017

Záznam 3. etapy z hodinek Suuto, které má na ruce navigátor Ladislav Lála. Můžete tak zpětně srovnat třeba tepovou frekvenci s průběhem polohy na trati.