3. etapa 2006 M

 

2. 6. 2006 - pátek
Ain Beni Mathar - Erfoud
Celkem 479 km
Přejezd 60 km (Ain Beni Mathar - Merija)
Speciálka 302 km (Merija - Tazouguerte)
Přejezd 117 km (Tazouguerte - Erfoud)

autoticko

Po spojovací etapě, která povede po rozestavěné silnici, bude začátek speciálky chuťovkou pro "fajnšmekry" v oblasti navigace. Trať povede přes dlouhou pláň posetou farmami bývalých kočovníků. Uprostřed stád dobytka a plantáží bude obtížné udžet směr přesně podle itineráře a pořadatelé jsou zvědavi na to, kolik soutěžících zabloudí do nějaké domorodé "zahrádky". Poté účastníci krátce zavítají do města Matarka na náhorní planině a na 166. km se dostanou zpět na trasu včerejší etapy, ale v opačném směru - zpět přes údolí Gran a řečiště Snab a Guir, až do města Erfoud, kde stráví noc v hotelu.

autoticko

Pořadatelé rallye Orpi Maroc se letos pořádně vyřádili na změnách jednotlivých tras. Takže již správně tušíte, že ani dnešní etapa nebyla taková, jak ji původně zveřejnili na svých internetových stránkách. Speciálka byla rozdělena opět do dvou úseků. První měřil 175 km a druhý 72 km. Celková kilometráž etapy z Ain Beni Matharu zpět do Erfoudu sice nedoznala změn, ale soutěžící se přece jen podívali do jiných končin. Tomáš Tomeček vysvětluje: "Letošní rallye je pro navigátory velmi náročná. Pořadatelům zřejmě zamíchaly karty nedávné deště, proto jsou některé úseky hodně podmáčené a nesjízdné. Na poslední chvíli se dělají změny trasy. Každý večer dostanou navigátoři zhruba 15 - 20 stran dodatků a změn v itineráři, které musí podrobně nastudovat. Vojta Morávek sedí až do půlnoci a vepisuje si změny do itineráře, aby byl na další etapu dobře připraven."

Při včerejší údržbě vozidla Tomáš Tomeček s Vojtou Morávkem vyměnili tlumiče a podle jejich slov se dnes vůz choval lépe. "Stále ještě tatru vylaďujeme. Orpi Maroc je na "předdakarské" testování skvělá," poznamenal Tomeček. Terén byl opět rozbitý. Některé úseky byly velmi svižné a umožňovaly rychlost až 155 km/h. Tomáš k tomu dodal: "Ve včerejší etapě jsme jeli volněji, i když trať byla místy rychlá. Až v bivaku jsem se šel pořadatelů zeptat, zda je nutné v této rallye dodržovat rychlostní limit 150 km/h. S úsměvem odpověděli, že přece nejedeme "Dakar" a můžeme si tedy jezdit, jak chceme." Tomáš tedy využil příznivých podmínek terénu a v dnešní etapě to pořádně rozjel.

Po dojezdu do Erfoudu se posádka šla ubytovat na hotel a poté se vrhla na každodenní údržbu vozidla.

Zuzana Nohavicová, LRT

foto no. 018 akce 2006 foto no. 019 akce 2006

autoticko

Výsledky 3. etapy v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta na 1. kamión
1. Tomeček (300 - Tatra) 3h 07' 02" -
2. Loprais (301 - Tatra) 3h 14' 43" 7' 41"
3. Fogliani (302 - Unimog) 3h 48' 58" 41' 56"

Průběžné výsledky po 3. etapě

  Posádka
čas
ztráta na 1. kamión
1. Tomeček (300 - Tatra) 9h 43' 52" -
2. Loprais (301 - Tatra) 9h 50' 00" 6' 08"
3. Fogliani (302 - Unimog) 11h 41' 50" 1h 57' 58"

Zdroj: www.npolive.com