3. etapa 2005 M

 

27. 5. 2005 - pátek
Laayoune - Oued Chebika
Celkem 431 km
Přejezd 21 km
1.speciálka 99 km
Přejezd 22 km
2. speciálka 224 km
Přejezd 65 km

Z Laayoune zpět do Oued Chebiky se účastníci marocké rally přesunou ve 3. soutěžním dnu. Nejdříve je však poblíž Laayoune čeká první speciální úsek ve tvaru smyčky v délce 99 km. Pořadatelé slibují chuťovku v podobě jakési pahorkatiny, která v loňském ročníku způsobila mnoha posádkám dost velké problémy, zřejmě s proraženými pneumatikami. Druhá rychlostní zkouška měřící 224 km se pojede opět podél pobřeží, takže si soutěžící užijí pohledu na moře a vraky lodí vyplavených na pláž. Asi po 60 km trať změní charakter a zavede posádky do prolákliny Sebkha Tah, 55 metrů pod úrovní moře. Jak je vidět, pořadatelé připravili průjezdy velmi zajímavými místy. Uvidíme, jak se naší posádce bude dařit.

27. května vyrazil soutěžní konvoj rally Orpi Maroc z Laayoune po trase dlouhé celkem 431 km zpět do Oued Chebiky. Po 21 km přejezdu odstartovaly posádky do 99 km měřící smyčkové rychlostní zkoušky. Pořadatelé varovali před defekty a Tomáš Tomeček se s jedním potýkal již 10 km po startu. Soutěžící se mohli konečně vyřádit v dunovém poli. Druhý speciální úsek v délce 224 km byl technicky i navigačně náročnější, přesto si posádka naší tatrovky suverénně dojela pro prvenství a zvýšila svůj náskok před druhým kamiónem v pořadí (Unimog – start. č. 301) na bezmála 4 hodiny. Zato dosud skvěle jedoucí Elizabete Jacinto (Renault – start. č. 300) potkaly již v prvním měřeném úseku technické problémy a do cíle nakonec dorazila s velkou ztrátou a 12 hodinovou penalizací.

Tomáš Tomeček v telefonickém rozhovoru prozradil pár zajímavostí ze 3. etapy: „Zhruba 20 km jsme jeli podél dopravního pásu, který vedl zřejmě z nějakého dolu až k moři. Tam kotvily lodě, do kterých se vytěžený materiál nakládal. Byl to velmi zajímavý pohled. Pak jsme absolvovali asi 40 km dlouhý úsek přímo po pláži. Cestou jsme viděli 2 vraky lodí vyplavených na břeh.“

A jak hodnotí Tomáš dosavadní průběh rally z technické stránky? „Jedeme bez závažnějších problémů, auto je v pořádku. Nejvíce se potýkáme s nedostatkem pneumatik. Po dvou defektech v 1. etapě jsme si vypůjčili rezervy od posádek asistenčních kamiónů. Terén je však stále rozbitý a převážně kamenitý, takže nevíme, zda nám zásoby vydrží až do konce rally.“

Zuzka N., LRT

 

Výsledky 1. speciálky 3. etapy v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta
1. Tomeček (302 - Tatra)
01h 34' 46"
 
2. Louin (301 - Unimog)
02h 09' 35"
00h 34' 49"
3. Jacinto (300 - Renault)
06h 00' 00"
04h 25' 14"

Výsledky 2. speciálky 3. etapy v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta
1. Tomeček (302 - Tatra)
03h 39' 25"
 
2. Louin (301 - Unimog)
04h 42' 02"
01h 02' 37"
3. Jacinto (300 - Renault)
11h 00' 00"
07h 20' 35"

Průběžné pořadí v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta
1. Tomeček (302 - Tatra)
14h 32' 18"
 
2. Louin (301 - Unimog)
18h 25' 10"
03h 52' 52"
3. Jacinto (300 - Renault)
30h 09' 43"
15h 37' 25"