3. etapa 2005 M
| 27. 5. 2005 - pátek Laayoune - Oued Chebika |
| Celkem 431 km |
| Přejezd 21 km 1.speciálka 99 km Přejezd 22 km 2. speciálka 224 km Přejezd 65 km |
Z Laayoune zpět do Oued Chebiky se účastníci marocké rally přesunou ve 3. soutěžním dnu. Nejdříve je však poblíž Laayoune čeká první speciální úsek ve tvaru smyčky v délce 99 km. Pořadatelé slibují chuťovku v podobě jakési pahorkatiny, která v loňském ročníku způsobila mnoha posádkám dost velké problémy, zřejmě s proraženými pneumatikami. Druhá rychlostní zkouška měřící 224 km se pojede opět podél pobřeží, takže si soutěžící užijí pohledu na moře a vraky lodí vyplavených na pláž. Asi po 60 km trať změní charakter a zavede posádky do prolákliny Sebkha Tah, 55 metrů pod úrovní moře. Jak je vidět, pořadatelé připravili průjezdy velmi zajímavými místy. Uvidíme, jak se naší posádce bude dařit.
![]()
27. května vyrazil soutěžní konvoj rally Orpi Maroc z Laayoune po trase dlouhé celkem 431 km zpět do Oued Chebiky. Po 21 km přejezdu odstartovaly posádky do 99 km měřící smyčkové rychlostní zkoušky. Pořadatelé varovali před defekty a Tomáš Tomeček se s jedním potýkal již 10 km po startu. Soutěžící se mohli konečně vyřádit v dunovém poli. Druhý speciální úsek v délce 224 km byl technicky i navigačně náročnější, přesto si posádka naší tatrovky suverénně dojela pro prvenství a zvýšila svůj náskok před druhým kamiónem v pořadí (Unimog – start. č. 301) na bezmála 4 hodiny. Zato dosud skvěle jedoucí Elizabete Jacinto (Renault – start. č. 300) potkaly již v prvním měřeném úseku technické problémy a do cíle nakonec dorazila s velkou ztrátou a 12 hodinovou penalizací.
Tomáš Tomeček v telefonickém rozhovoru prozradil pár zajímavostí ze 3. etapy: „Zhruba 20 km jsme jeli podél dopravního pásu, který vedl zřejmě z nějakého dolu až k moři. Tam kotvily lodě, do kterých se vytěžený materiál nakládal. Byl to velmi zajímavý pohled. Pak jsme absolvovali asi 40 km dlouhý úsek přímo po pláži. Cestou jsme viděli 2 vraky lodí vyplavených na břeh.“
A jak hodnotí Tomáš dosavadní průběh rally z technické stránky? „Jedeme bez závažnějších problémů, auto je v pořádku. Nejvíce se potýkáme s nedostatkem pneumatik. Po dvou defektech v 1. etapě jsme si vypůjčili rezervy od posádek asistenčních kamiónů. Terén je však stále rozbitý a převážně kamenitý, takže nevíme, zda nám zásoby vydrží až do konce rally.“
Zuzka N., LRT
Výsledky 1. speciálky 3. etapy v kategorii kamiónů:
| Posádka |
čas
|
ztráta
|
|
| 1. | Tomeček (302 - Tatra) |
01h 34' 46"
|
|
| 2. | Louin (301 - Unimog) |
02h 09' 35"
|
00h 34' 49"
|
| 3. | Jacinto (300 - Renault) |
06h 00' 00"
|
04h 25' 14"
|
Výsledky 2. speciálky 3. etapy v kategorii kamiónů:
| Posádka |
čas
|
ztráta
|
|
| 1. | Tomeček (302 - Tatra) |
03h 39' 25"
|
|
| 2. | Louin (301 - Unimog) |
04h 42' 02"
|
01h 02' 37"
|
| 3. | Jacinto (300 - Renault) |
11h 00' 00"
|
07h 20' 35"
|
Průběžné pořadí v kategorii kamiónů:
| Posádka |
čas
|
ztráta
|
|
| 1. | Tomeček (302 - Tatra) |
14h 32' 18"
|
|
| 2. | Louin (301 - Unimog) |
18h 25' 10"
|
03h 52' 52"
|
| 3. | Jacinto (300 - Renault) |
30h 09' 43"
|
15h 37' 25"
|


