2. etapa 2011

 

Start: Cordoba photo dakar2011_044
Cíl: San Miguel De Tucuman
Den: Pondělí 3. ledna 2011
Spojovačka: 114 km
Speciálka: 324 km
Spojovačka: 326 km
Celkem: 764 km

photo dakar2011_069 photo dakar2011_070

 

V této etapě se objeví nové pozadí, kompas soutěžící bude totiž nastavena na sever a v rallye se na horizontech objeví les, který vám připomene oblast křovinaté krajiny. Po část dne budou opět motorky a čtyřkolky oddělené od osobních a nákladních automobilů. Akrobati na dvou kolech budou mít svůj den na staré cestě, kde skoků bude bohatě a některé budou dozajista velkolepé. V kabinách aut, mohou řidiči očekávat také hrbolatou cestu: nekonečné poskakování, překonávání mezí, a také slepé odbočky budou v nabídce.

Podle www.dakar.com

výsledky 2. etapy

Místo Pilot (st. č. - vůz) Čas (+ztráta)
1. Kabirov F. (502 - Kamaz) 3h 50' 46"
2. Loprais A. (504 - Tatra) + 01' 20"
3. Echter F. (507 - Man) + 05' 09"
4. Azevedo A. (508 -Tatra) + 05' 16"
5. Chagin V. (500 - Kamaz) + 06' 14"
6. Van Vliet M. (503 - Man) + 10' 56"

Průběžné výsledky po 2. etapě

Místo Pilot (st. č. - vůz) Čas (+ztráta)
1. Kabirov F. (502 - Kamaz) 6h 41' 00"
2. Loprais A. (504 - Tatra) + 00' 09"
3. Chagin V. (500 - Kamaz) + 00' 22"
4. Azevedo A. (508 -Tatra) + 09' 56"
5. Echter F. (507 - Man) + 14' 21"
6. Vila P. (506 - Iveco) + 21' 23"

Zdroj: www.dakar.com

3.1.2011 - Z bivaku v Tucumanu

Vážení příznivci dakaru a našeho týmu,

ozývám se Vám krátkou zprávou z Tucumanu. Před chvílí jsme dokončili práci na autě a já jsem dnes v bivaku nefotil, tak prosím vezměte za vděk jen textem.

Dnes ráno jsme měli obavu, jestli etapa nebude zrušena - když jsme vyjížděli z Cordoby, docela dost pršelo. Ale než jsme přijeli na start, už bylo hezky. Dlužno ale říct, že etapa kamiónům moc nesvědčila. Bylo to celé o brzdách a jestli se mě ptáte, čím jsme se tu v bivaku večer bavili, tak právě výměnou brzdového obložení na přední nápravě.

Od začátku až do konce jsme se pohybovali po více nebo méně úzkých a místy i kluzkých cestách plných zatáček. Místy přišla ke slovu vegetace a místy i prach. Andrému však takový terén svědčí a tak i výsledek není docela špatný. Myslím, že mohl být ještě o kousek lepší, kdyby nám asi 100 kilometrů před koncem etapy nezačalo auto táhnout doleva. To bylo znamení, že na levé brzdě už není čím brzdit a tak jsme museli přece jen opatrněji. I tak to celkem šlo, jen jednou jsme se kvůli nesouměrnosti brzd nemohli vejít do zatáčky, možná se ten záběr někde objeví, protože zrovna v tu chvíli nad námi letěla helikoptéra.

To je po dnešek všechno, přiznávám, že dnes volím už co nejrychlejší sprchu a spacák, ale schovávám si ještě pro Vás jeden zážitek, který rozepíšu podrobněji, až budu mít víc času. Jeho téma zní: "jak se to dělá, když se Vám během etapy udělá nevolno od žaludku a potřebujete se vyzvracet".

Za všechny kluky Vám přeji hezky den

Míra Martinec