2. etapa 2009 M

 

2. etapa - 26. října 2009

Celkem 557,34 km (přejezdy: 218,4 km, speciálky: 338,94 km)

Ačkoliv byla druhá etapa delší než ta předešlá, podle časů dojezdu je vidět, že byla opravdu rychlá, jak slibovali organizátoři. Ti v propozicích uvedli, že 2. etapa bude nejrychlejší z celé rallye. Speciálka se opět jela formou dvou okruhů po jedné trati. Ráno soutěžící absolvovali bezmála 100 km přejezd na start speciálek a po "odzávodění" se uchýlili zpět do Zagory.

Výsledky 2. etapy (společná kategorie osobních aut a kamiónů):

Pořadí Pořadí
kamiónů
Posádka Čas
1.   300 - Peterhansel (BMW) 1h 41´13"
20. 1. 400 - Jacinto(MAN) 2h 27´47"
21. 2. 401 - Tomeček (Tatra) 2h 27´48"
28. 3. 410 - Alard(Drakart) 2h 46´11"
29. 4. 404 - Kovacs (Scania) 2h 46´41"
34. 5. 402 - Gonzales (MAN) 3h 04´11"
36. 6. 411 - Vandromme (Drakart) 3h 10´38"

V celkové klasifikaci ve společné kategorii osobních aut a kamiónů si posádka Tomeček-Morávek drží po 2. etapě 16. pozici (nejlepší z kamiónů) se ztrátou 2h 07´54" na prvního Peterhansela s BMW.

 

Zdroj: www.npo.fr

Zuzka Nohavicová

Zpráva druhá z výletu fanoušků Tomáše Tomečka, Vojty Morávka a celého Livescore Teamu.

Dobrý den všem příznivcům Livescore Teamu.

Myslel jsem, že dnes volně naváži na předchozích pár řádků, ale dnes se stala událost, která má podstatně hlubší význam. Cestou k dnešní druhé rychlostní zkoušce došlo k tragické havárii pořadatelského vozu a k úmrtí dvou organizátorů závodu. Zpráva o této nehodě zastihla Tomáše a Vojtu i ostatní závodní jezdce těsně před startem dnešní etapy a bylo vidět, že myšlenky všech jsou  u rodin pozůstalých. Tímto bych za nás a myslím,  že mohu mluvit i za celý team Livescore  vyjádřil upřímnou soustrast.

Rád bych se ještě vrátil k předchozím dnům , které důkladně prověřily náš vůz. Za vše mluví snad to, že jsme ho již měli na heveru tolikrát, že dnes při večeři jsme si jen horko těžko vybavovali kolikrát to bylo. Ale na obhajobu Twinga musím říci,že se jedná o dva problémy které nás provázely od doby, kdy jsme opravdu začali jezdit po rychlostních zkouškách. A někdy to jsou úseky kdy Twingo nevidí asfalt třeba sto kilometrů. Jedná se o hadičku Je to hadička od přívodu benzínu do motoru, která je pro nás v dost nevhodném místě a bez lyžiny vespod hodně trpí. Druhý problém je náš evergreen a to výfuk. Tedy přesněji řečeno jeho první část, která nedošla výměny ve Španělsku a ve které je zastrčena lambda sonda. Ta zčásti vinou koroze a části tím že se břicho Twinga potkalo mnohokrát se zemí pří přeskakování terénních nerovností, nebo při  zapadnutí do písku až po náboje kol, urvala a volně visíc nám opět udělala kulisu opravdového závodního vozu.

První problém s přívodem benzínu jsme vyřešili díky nezištné pomoci Tomáše a jeho urvaného camel bagu na vodu, který nám byl darován. Originální a kapající i když námi průběžně zalepovanou hadičku, jsme vyměnily za hadičku z camel bagu a udělali jsme lehké vylepšení jejího vedení takže při každém dosedu nebude trpět. Výfuk musel počkat až do dnešního večera, kdy jsme našli šikovné místní automechaniky se svářečkou, kteří nám výfuk opět vyspravili. Na zítra „do dunové“ etapy je  zas autíčko bez zjevných problémů. Uvidíme kolikrát se budeme muset nechat nějakým dobrodincem se čtyřkolkou vytáhnout. Holt pro zajímavé záběru do videíí, které se snad líbí to v terénu ženeme do extrému. Ale již jsme v závodním poli zřejmě známí a po dvou dnech na nás kde kdo ze závodníků troubí a povzbuzuje, protože se dostáváme na místa kde by nás s takovou výbavou nikdo nečekal. Dnes jsme překvapili i Tomáše a Vojtu na startu dnešní druhé etapy kam, i když nás znají nepředpokládali, že se pro neprůchodnost terénu dostaneme :)

Dnes již máme za sebou dvě etapy nahánění Tomáše a Vojty a musím říci, že jsme posbírali mnoho zkušeností co se týče průchodnosti malého autíčka terénem. A snad oceníte naši snahu shlédnutím videa. První i druhá etapa  vedla po kamenito-píšcitých pistách , otevřených saharských pláních a nedalekých horách. Z našeho pohledu jsou závodníci tímto terénem nuceni hnát pěknou střelbu která trochu ustává (nikoliv však v úsilí) v horských pasážích na hranicích Maroka a Alžíru. Zatím je to ale radost sledovat jak Tomaš s Vojtou drží velmi rychlé tempo s osobními auty. A z našeho pohledu jsou v některých pasážích vyloženě rychlejší. Ostatně celkové výsledky o tom mluví jasně. Zítra už se po mnohých kamenech těšíme na opravdovské duny.

A na zítra si také nechám prostor na popis Afriky a místních lidí a okolí, kteří nejsou součástí závodu. Držte klukům v Tatře palce. Je to potřeba.

Tatra Livescore Fans

photo maroko09_020 photo maroko09_021 photo maroko09_022
photo maroko09_023 photo maroko09_024

photo maroko09_019 photo maroko09_020 photo maroko09_021
photo maroko09_022 photo maroko09_023 photo maroko09_024
photo maroko09_025 photo maroko09_026 photo maroko09_027
photo maroko09_028 photo maroko09_029 photo maroko09_030
photo maroko09_031 photo maroko09_032 photo maroko09_033
photo maroko09_034