2. etapa 2007

 

7. 1. 2007 - neděle
Portimao - Malaga
Celkem 545 km
Přejezd 15 km
Speciálka 67 km
Přejezd 463 km

Po krátičké spojovačce následuje nedlouhá speciálka v délce 67 km. Tvrdý, snad trochu hornatý terén, klikaté cestičky ... Pozor, pozor, doporučuji nešlapat moc na plyn! Čeká nás ještě 463 km dlouhý přejezd do Malagy, ať stihnem trajekt do Afriky.

Zdroj: www.dakar.com

autotickoautoticko

Dnešní speciální etapa byla vypsána pouze pro kategorie motocyklů a osobních automobilů. Posádky kamiónů absolvovali pouze spojovací etapu z Portimaa do španělské Malagy, kde se nalodí na trajekt. Zítra čeká na soutěžící první africká etapa, která zahrnuje speciální úsek v délce 252 km.

Zuzana Nohavicová, LRT

 

Jedeme a to je to hlavní

2. etapa vedoucí z Portimao do Malagy (poslední etapa na území Evropy) byla pro kamiony pouze spojovací. Cesta proběhla bez problémů a na jejím konci jsme se nalodili na osmipalubový trajekt Mistrál, který nás přes noc převeze do Afriky. Do cíle nám tak k dnešku zbývá necelých 8.000 kilometrů.

foto d07 046Ještě něco k první rychlostní zkoušce. Celé posádce se charakter rychlostní zkoušky velmi líbil. Tak trochu nám připomínal testovací polygon na Slovensku, kde jsme v průběhu roku absolvovali hned několik testů. V kritickém okamžiku rychlostní zkoušky okolo dvacátého kilometru, tedy v místě kde došlo k nárazu a poškození kloubového hřídele pravého předního kola jsme jeli stejnou stopu jako žlutý Ginaf před námi. Přehráváme si tento klíčový okamžik znovu a znovu a pořád nám není jasné, co se vlastně stalo. Když jsme rozebírali průběh první rychlostní zkoušky s favorizovaným pilotem Kamazu Čaginem, který se vydal na trať jako vůbec první kamion, tak si stěžoval na to, že cesta byla velmi úzká, místy snad až příliš a že musel svým mohutným strojem kácet menší stromy aby vůbec projel. Ostatní to tak již měli alespoň o trochu jednodušší. Velké poděkování patří i portugalskému publiku, které lemovalo prakticky celou trať a všemožně povzbuzovalo účastníky závodu. Diváci byli místy snad až příliš blízko stopě kterou jsme jeli, takže jsme zejména v první polovině etapy používali z bezpečnostních důvodů téměř nepřetržitě klakson, což vyvolávalo nadšené reakce.

foto d07 0523. etapa se jede 8.1. - čeká nás Maroko a 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 kilometrů rychlostní zkouška) především po kamenitých površích. Organizátoři předem varují na náročnost navigace, mělo by se jednat tak trochu o jedno velké bludiště. Etapu absolvujeme, podobně jako celý dnešní přejezd, v konfiguraci 4x3 a bez možnosti dohušťování pravého předního kola za jízdy. Po příjezdu do bivaku se přes noc pokusíme o výměnu kloubového hřídele pravého předního kola.

Kromě pochroumaného pravého předního kola je auto bezchybné. Víme přesně v čem spočívá problém i to jak jej napravit. Nezbývá nám než doufat, že všechno klapne, že se oprava zdaří a že budeme moci pokračovat dále. 4. etapa vedoucí z Er Rachidie do Quarzazate již slibuje duny, se kterými bychom bez plnohodnotného předního pohonu mohli mít problémy.

Děkujeme za podporu z domova, která se k nám nejrůznějšími kanály dostává. Moc si toho vážíme a uděláme všechno proto, abychom nezklamali. Doufáme, že k Vám dorazí i tato zpráva posílaná přes satelit z trajektu.

Ladislav Lála, LRT