2. etapa 2006 M

 

1. 6. 2006 - čtvrtek
Erfoud - Ain Beni Mathar
Celkem 475 km
Přejezd 117 km (Erfoud - Tazouguerte)
Speciálka 357 km (Tazouguerte - Ain Beni Mathar)
Přejezd 1 km (Ain Beni Mathar - bivak)

autoticko

Začátek speciální etapy povede podél řečiště Guir a bude od jezdců vyžadovat notnou dávku ostražitosti. Po zdolání řečiště najedou soutěžící do kamenitého terénu a zdolají tak v protisměru část jedné z dakarských etap. Trať je zavede do vesnice Beni Tadjit tvořící vstupní bránu do dlouhého údolí s řečištěm Snab. Zpočátku půjde o rovný terén, který se postupně rapidně zhorší díky průrvám erozního původu způsobeným vlivem sněhu poslední zimy a nedávnými vydatnými dešti. Na programu bude také rychlá technická pasáž vedoucí přes pohoří ve výšce 1200 m. n. m. Dlouhá stezka pojmenována "Palec Alahův" s četnými skoky dovede účastníky rallye na vysokou náhorní planinu východního Maroka, kde se prosadí hlavně navigátoři. Druhou speciální etapu, nejdelší v letošním ročníku, završí trasa podél řečiště Charf.

autoticko

Pořadatelé připravili v druhé etapě z Erfoudu do Ain Beni Matharu malou změnu. Místo speciálního úseku v celkové délce 357 km se jely dvě rychlostní zkoušky měřící 72 a 230 km, které byly od sebe rozděleny 55 kilometrovou spojovačkou. Trať byla převážně kamenitá a rozbitá, plná výmolů a podmáčených úseků.

"Při včerejší bouřce se spustil i déšť. Dnes nás proto na poušti čekalo místy bláto. Jindy vyschlá řečiště jsou bahnitá a k mému údivu v některých korytech teče voda proudem," přiblížil Tomáš Tomeček africké přírodní úkazy. Poté se ještě vrátil k průběhu dnešní etapy: "První, kratší úsek jsme jeli volně, nijak jsme se nehonili, stále ještě sledujeme, jak se upravená tatra chová v terénu. Druhá část speciálky byla rychlejší. Pár minut jsme ztratili tím, že jsme ve zvířeném prachu přehlédli odbočku a chvíli jsme bloudili. S výsledkem jsme však i přesto spokojeni."

Tomáš Tomeček i Vojta Morávek zároveň vzkazují, že zdraví všechny přátele i fanoušky. Do jejich pozdravů z prvního pouštního bivaku pobrukoval i motor soutěžní tatry, která čekala na provedení běžné údržby.

Zuzana Nohavicová, LRT

autoticko

Výsledky 2. etapy v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta na 1. kamión
1. Loprais (301 - Tatra) 3h 29' 07" -
2. Tomeček (300 - Tatra) 3h 36' 29" 7' 22"
3. Fogliani (302 - Unimog) 4h 12' 55" 43' 48"

Průběžné pořadí v kategorii kamiónů:

  Posádka
čas
ztráta na 1. kamión
1. Loprais (301 - Tatra) 6h 35' 17" -
2. Tomeček (300 - Tatra) 6h 36' 50" 1' 33"
3. Fogliani (302 - Unimog) 7h 52' 52" 1h 17' 35"

Zdroj: www.npolive.com