2. etapa 2006

2. etapa

1. 1. 2006 - neděle
Portimao - Malaga
mapa 2. etapy
Celkem 567 km
Přejezd 65 km
Speciálka 115 km
Přejezd 387 km

Pořadatelé obzvláštnili každoroční nudný přejezd po dálnici do přístavního města speciálkou v délce 115 km, která se pojede ještě na portugalském území. Pro soutěžící je připravena rychlá trať vedoucí hornatým terénem a skýtající nevšední podívanou. Snad si to pořádně užijí, neboť po překonání španělských hranic je čeká 387 spojovačka do Malagy, kde proběhne nalodění na trajekt a následná přeplavba na africký kontinent.

Zdroj: www.dakar.com

autoticko

Aktuálně - havárie na trase 2. etapy

2. etapa z Portimaa do španělské Malagy se ukázala jako velmi dramatická pro posádku Tomáše Tomečka. Ve 14:15 hod. našeho času se telefonicky přihlásil s aktuální zprávou: "Na 45. km dnešní speciálky jsme havarovali. Převrátil jsem Tatru na pravý bok. Není to vůbec hezký pohled, je potlučená a teče z ní olej. Byla to pouze má chyba, jel jsem moc rychle." Posádce se naštěstí nic nestalo, všichni tři členové jsou v pořádku a bez jakýchkoliv zranění.

Posádka Tomáše Tomečka nyní čeká na pomoc. "Bez jeřábu auto na kola nepostavíme. Nevíme, jak dlouho se tady zdržíme, ani jaké šrámy Tatra utrpěla. Až bude stát na všech čtyřech kolech a prohlédneme ji, teprve pak se rozhodneme, zda bude možné v závodu pokračovat. Nyní to však nevidím moc optimisticky." Tomáš však slíbil, že po záchranných pracích se opět přihlásí s aktuálními informacemi.

Havárie Tatry se startovním číslem 518 zablokovala trať, kde se následně převrátily další dva kamióny. To nám ten Dakar hezky začíná ...

Zuzana Nohavicová, LRT

Azevedo zajel výborně, Tomeček stále čeká

Z trati 2. etapy se nám přihlásil také člen Azevedovy posádky Jaromír Martinec. Podle předběžných výsledků jejich Tatra dnes speciální etapu dojela na 2. místě, hned za Rusem Čaginem na Kamazu. Podle zákulisních informací však pořadatelé uvažují připsání stejného času všem kamiónům.

A jaký byl 115 km dlouhý speciální úsek z pohledu Jaromíra Martince? "Etapa byla dost těžká. Jela se v obtížném terénu, byl rozbitý a zatáčkovitý. Trať byla velmi úzká, takže jsme do několika zatáček najížděli nadvakrát. Od novinářů jsem se dozvěděl, že kromě Tomáše havarovaly další dva kamióny, docela se divím, že jich nebylo ještě víc."

Posádka Andrého Azeveda se na trati spojovací etapy do Malagy setkala s asistenční tatrou Petra Vodáka. "Petr nám pomohl přezout gumy a pokračujeme do Malagy. Musím říct, že André je skvělý pilot a dnešní hroznou speciálku zajel výborně," pochválil Martinec svého spolujezdce těsně před tím, než se rozloučil a nasedl do vozu se startovním číslem 513.

Podle zpráv přímo od Tomáše Tomečka (16:30 hod.) posádka stále ještě čeká na vyprošťovací jeřáb. Otázkou zůstává, zda bude vůz po převrácení pojízdný a posádka se stihne včas dopravit do Malagy. Tam se má totiž soutěžní konvoj nalodit na trajekt, který všechny dakaristy převeze na africký kontinent. Za havarovanou Tatrou se však vytvořila dlouhá kolona ostatních kamiónů. Doufám, že v tomto případě pořadatelé odsunou čas vyplutí trajektu a nenechají polovinu účastníků kategorie kamiónů trčet v Evropě.

Zuzana Nohavicová, LRT

Tatra žije!

Poslední telefonický rozhovor s Tomášem proběhl v rychlosti za zvuku burácejícího motoru: "Už jedeme do Malagy, ale máme před sebou ještě 300 km. Vůbec nevíme, kdy odplouvá loď..."

Takže prozatím můžeme jen hádat, zda posádka tatry trajekt do Afriky stihne, či ne. Dnešní noc bude ještě pěkně dramatická.

A já už jdu spát, takže další informace až zítra. Snad budou už jen příjemné... Dobrou noc.

Zuzana Nohavicová, LRT

autoticko

Výsledky v 2. etapě v kategorii kamiónů:

1. Chagin (508 - Kamaz) 2h 00' 01"
2. Azevedo (513 - Tatra) + 1' 50"
3. Biason (512 - Iveco) + 4' 30"
4. Sadlauer (507 - MAN) + 8' 13"
5. Vila Roca (519 - Iveco) + 8' 41"
  ...  
68. Tomeček (518 - Tatra) + 5h 44' 59"

Celkové pořadí v kategorii kamiónů po 2. etapě:

1. Chagin (508 - Kamaz) 3h 13' 00"
2. Azvedo (513 - Tatra) + 5' 05"
3. Biason (512 - Iveco) + 6' 50"
4. Alen (507 - Ivecoz) + 16' 14"
5. Vila Roca (519 - Iveco) + 16' 14"
  ...  
53. Tomeček (518 - Tatra) + 5h 54' 50"

Zdroj: www.dakar.com