2. etapa 2003

2. etapa
2. 1. 2003 - čtvrtek
Narbonne - Castellón
Celkem 574 km

Přejezd 21 km
Speciálka 43 km
Přejezd 510 km

Etapové umístění: 7.
Průběžné umístění: 7.
Ztráta na 1. místo: 02' 26"

Rallye se přesouvá spojovací etapou v délce 540 km z Francie do Španělska. Cílové město Castellón se nachází na východním pobřeží Španělska, a to asi 60 km severně od Valencie. Rallye tudy poprvé projížděla v roce 2001. Turistům nabízí toto letovisko se 150 000 obyvateli moderní sportovní zařízení a 14 km pláží pro strávení nádherné dovolené. Soutěžící však moc času na vyžití mít nebudou.

Ve včerejším prologu zvítězila v kategorii kamiónů posádka Tomáš Tomeček, André De Azevedo, Jaromír Martinec. Na trať vyrazili zhruba s hodinovým zpožděním oproti plánovanému startu. Toto zdržení způsobili pořadatelé, kteří při představování posádek osobních vozů dělali delší rozhovory s hlavními hvězdami rallye.

Podle slov Jaromíra Martince posádku vítězství v prologu příjemně překvapilo. Trať byla velmi kluzká a bahnitá, což vyžadovalo velmi opatrnou jízdu. I přesto však dojela posádka vozu 410 do cíle jako první, s vteřinovým náskokem na druhého DeRooye. "Máme radost, i když z pohledu celého závodu toto vítězství ještě nic neznamená. Bereme to s rezervou," dodal Jaromír Martinec.

Následná spojovačka do Narbonne v délce 264 km proběhla bez problémů. Etapa zahrnovala také dva kontrolní body, u druhého bylo přichystáno občerstvení, takže se soutěžící navečeřeli. Do cíle v Narbonne dojela Tatra Tomáše Tomečka asi ve čtyři hodiny ráno.

Náš česko-brazilský tým si dnes skoro do 10. hodiny užíval spánku, který bude v průběhu rallye čím dál vzácnější. Nyní se posádka u svého vozu připravuje na start etapy z francouzského Narbonne do španělského Castellónu. Celkem 574 km zahrnuje i speciální úsek v délce 43 km.

Zuzana Nohavicová

Ještě jednou krátce k etapě z Narbonne do Castellonu.

Do speciální etapy v délce 43 km vyjížděla Tatra s česko-brazilskou posádkou jako první (podle umístění v prologu). Trať byla podle slov Jaromíra Martince kamenitá, velmi úzká, s řadou zatáček. Průjezd ještě značně ztěžovaly silné větve stromů. Proto byla nutná velmi opatrná jízda. Při překonávání 3 esovitých zatáček Tatru dohonil De Rooy se svým DAFem. Tyto posádky dlouho jely těsně za sebou, potom však přišly další nepříjemné zatáčky, ve kterých De Rooy ujel. "Celá speciálka se hodila spíše pro motocykly a auta. Pro kamióny byla velmi nevhodná a složitá," uvedl Jaromír Martinec. "S umístěním jsme i přesto spokojeni."

Následná spojovací etapa vedla po dálnici. V Castellónu opět probíhala velká show pro diváky.

Zuzana Nohavicová

Aktuálně z 15:18 od Jaromíra Martince: "Máme to za sebou (speciální etapu - pozn. Z.N.), bylo to úzké, zrádné, nepříjemné. Díky zmenšenému rejdu (vzduchové pérování vpředu) jsme museli několikrát najíždět zatáčky nadvakrát, nečekáme ani nějaký extra čas. Ale jinak jsme spokojeni, auto šlape skvěle. Teď uháníme po dálnici na Castellón, je tu už na tričko - teplo a slunečno."

 

Výsledky ve 2. etapě v kategorii kamiónů:

1. De Rooy (409 - DAF) 51' 28"
2. De Rooy (414 - DAF) + 00' 38"
3. Bauerle (403 - Mercedes) + 00' 45"
4. Pattono (402 - Mercedes) + 01' 23"
5. Loprais (408 - Tatra) + 01' 55"
6. Tchaguine (407 - Kamaz) + 02' 12"
7. Tomeček (410 - Tatra) + 02' 26"

Zdroj: www.dakar.com

Pro úplnost připojujeme trasu speciálky, můžete na ní spatřit její komplikovaný a náročný průběh.