14. 12. 2001 - Dokončení přípravných prací

 

Týden před odjezdem do Paříže tým dokončil přípravné práce na vozidlech spočívající v polepení samolepkami sponzorů a dobalení zásob. Tomáš Tomeček to komentoval slovy: "Již od minulého víkendu se věnujeme kompletaci vybavení "ostrého" i doprovodného vozu. Máme seznam věcí, které s sebou budeme brát a ty jsme museli bezpečně naložit, aby vydržely africkou anabázi. Tady spočívá velký díl odpovědnosti na Petru Vodákovi a jeho doprovodné tatře. Poveze totiž naprostou většinu náhradních dílů. V závodním voze povezeme jen lehčí díly, které by nám na trati pomohly provést provizorní opravu a dostat se do cíle etapy, jako jsou např. hadice olejového rozvodu, olejové čerpadlo, manžety, atd. Petr pak veze ostatní, především ty těžké díly, na jejichž opravu nebo výměnu je pak čas v bivaku, jako jsou například tlumiče pérování, kloubové hřídele, kompresor, filtry, paraboly světel atd. Samozřejmě oba vozy jsou shodně vybaveny zásobou mazacího oleje, elektrocentrálou a nářadím. Nechybí ani opravárenská chemie v podobě plastických kovů, lepidel apod."

Samostatnou kapitolou jsou pneumatiky. Zatímco závodní tatra veze dva náhradní pláště, v doprovodu jich bude na začátku soutěže osm. Podle potřeby se pak bude zásoba v závodním voze doplňovat právě z doprovodné tatry, aby posádka měla na startu každé etapy vždy dvě rezervní pneumatiky. Tom k tomu dodal: "na pneumatiky jsou nejvíce náročné první africké etapy v Maroku. Tam na nás číhají kamenité úseky. Loni jsme udělali jeden defekt právě v Maroku a pak jsme preventivně dva pláště měnili v průběhu soutěže - po několika etapách byly doslova orvané".

V nadcházejícím posledním víkendu před odjezdem se tým opět sejde v Kopřivnici, ovšem tentokrát už bude na programu závěrečné focení a úklid dílny. Tomáš dodává: "chtěli jsme vyjet ještě jednou k testování na Slovensko, ale díky velkému mrazu a především 30 cm sněhu, který tam leží, jsme se rozhodli nejet. Určitě však budeme trénovat alespoň na polygonu v Kopřivnici."

J.Martinec