13. etapa 2009

 

Start: La Rioja
Cíl: Cordoba
Den: Pátek 16. ledna 2009
Spojovačka: 161 km
Speciálka: 545 km
Spojovačka: 47 km
Celkem: 753 km

13. etapa dakarské rallye byla poznamenána silnými dešti v oblasti Cordoby. Etapa se pojede jako přejezd do bodu CP 4, a až zde bude ostrý start RZ, která tímto zásahem bude mít namísto 545 km pouze 220 km. Posádka Tatry Andrého de Azeveda odstartuje v 16:07:00 RT (20:07:00 SEC).

14et


zdroj: www.dakar.com

Výsledky 13. etapy v kategorii kamiónů:

Místo Řidič (st. č. - vůz) Čas Ztráta
1.  Kabirov (506 - Kamaz)  03:01:51    
2. De Rooy (505 - Ginaf)  03:04:03    + 00:02:12 
3. Echter (507 - MAN)  03:04:27  + 00:02:36 
4. De Azevedo (504 - Tatra)  03:04:38   + 00:02:47  
5.  Chagin (501 - Kamaz)  03:06:24  + 00:04:33 

Celkové výsledky po 13. etapě v kategorii kamiónů:

Místo Řidič (st. č. - vůz) Čas Ztráta
1. Kabirov (506 - Kamaz)  47:44:50  
2.  Chagin (501 - Kamaz)  47:47:50 + 00:03:00
3.  De Rooy (505 - Ginaf)  48:42:27 + 00:57:37
4. Mardeev (508 - Kamaz)  54:16:49 + 06:31:59
5. Echter (507 - Man)  55:03:04 + 07:18:14
6. De Azevedo (504 - Tatra)  56:04:42 + 08:19:52

Před závěrečnou etapou

Cordoba, 16. ledna 2009

Hlásíme se z posledního bivaku letošního Dakaru. Zítra se jede závěrečná etapa do Buenos Aires, a tak již všichni účastníci budou bydlet v různých hotelích hlavního města Argentiny.

Na úvod dnešní zprávy opět krátce o „záchranné“ části našeho týmu. Ta se dnes ráno vydala cestou asistenčních vozidel z La Rioji do Cordoby. Naše mini kolona nyní čítá již tři vozidla, k doprovodné šestikolce a havarované „Livescore“ se přidal osobní Volkswagen, který si pronajmul Vojtův syn. Vojta s Tomášem Tomečkem si tak užívají pohodlí klimatizovaného vozu. Tomáše sice pořád „bolí celý člověk“, nicméně už se cítí podstatně lépe.

Cesta do Cordoby vedla po krásných asfaltových cestách a v krásném slunečném počasí, kdy teplota šplhala až k 35°C. I přes tyto teploty však výbava řidiče „Livescore“ obsahuje kombinézu, teplou vestu a kulicha, protože přece jen je v ní trochu „větrno“. Dnešních 459 km jsme zvládli bez jediného problému za necelých sedm hodin.

Charakter krajiny se dnes změnil více do zelena. Cesta do La Rioji v předchozích dnech vedla neutěšenou krajinou se suchými, šedivými keři utopenými v načervenalé hlíně – jinak nic. Kuriozitou byly přejezdy mostů, u nichž byla cedulka Rio „něco“ (pojmenovaní řeky), ale pod mostem nebylo nic, než vyschlé řečiště… Navíc jsme dnes projížděli i více městy a vesnicemi, všude samozřejmě davy diváků, kteří zejména při pohledu na „Livescore“ zůstanou v němém úžasu…

To je od nás vše, Míra Vám dále zprostředkuje jistě zajímavější postřehy ze závodní Tatry, která stále bojuje o páté místo. Všechny doma zdraví

Radek Smolka

 ***

Vážení přátelé dakaru a našeho týmu,

Zdravím Vás z posledního „plnokrevného“ bivaku, kdy ještě stavíme stany a pracujeme za zvuku rachotící elektrocentrály. Resp. už máme dopracováno, auto i dneska drželo dobře a André podal svůj standardní skvělý výkon, takže jsme pouze provedli údržbu.

photo dakar2009_132Dnešní etapa byla moc hezká – klasická „rallye Argentina“. Po úzkých cestách plných zatáček a obklopeni vegetací jsme šplhali v horách. Nechyběla ani typická a pořádná divácká kulisa, mávání a skandování nebralo konce. Je to až neuvěřitelné, jakou oblibu tu rallye má. Asi nejvíc jsme potěšili diváky u několika průjezdů brodem – André ani jednou neubral a pokaždé nám šel mocný gejzír vody až přes střechu. Takto jsme absolvovali poměrně rychle celých 250 kilometrů (na tolik byla etapa nakonec zkrácená). A pak jsme prakticky v jednom velkém diváckém špalíru dojeli ve spojovačce až sem do bivaku.

photo dakar2009_133Protože zítřejší etapa už by neměla být tak náročná (ovšem pořád je to ještě celá jedna etapa a že jsme celou rallye zvládli, si budeme moci říct skutečně až v Buenos Aires), dovolte mi krátkou rekapitulaci. Dnes ráno jsem se potkal s Láďou Lálou z České televize a on se mě ptal – „Odvádíte vyrovnaný a skvělý výkon – co za tím vězí?“. Odpověděl jsem mu – a tady to chci zopakovat - , že to je především kus poctivé práce během přípravy a pak tady přímo na soutěži. Obtížnost dakaru spočívá právě v tom, že musíte vy i auto fungovat nejen první a druhý, ale i třináctý a čtrnáctý den… A tady musí zaznít, jaký obrovský podíl zásluhy má na našem úspěchu posádka doprovodného vozu – Petr Vodák, Tom Fajman a Ronaldo Pinto. Petr Vodák je naším šéfmechanikem a sám za sebe můžu říct, že to je obrovská úleva a pomoc mít takto zkušeného, pracovitého a odpovědného člověka „za zády“. Bez něj, stejně jako bez Toma Fajmana a Ronalda bychom si tak dobře nevedli a patří jim za jejich „neviditelnou“, ale nesmírně důležitou práci obrovský dík.

Takže – držte nám palce i zítra, moc děkujeme za dosavadní podporu a těšíme se, že se zítra ozveme konečně z Buenos Aires, až bude úspěšně „hotovo“.

Zdraví Vás Míra Martinec

photo dakar2009_134 photo dakar2009_135 photo dakar2009_137
photo dakar2009_138 photo dakar2009_139 photo dakar2009_136