11. etapa 2003

11. etapa
12. 1. 2003 - neděle
Sarir - Siwa
Celkem 586 km
Přejezd 1 km
Speciálka 438 km
Přejezd 147 km
Etapové umístění: 4.
Průběžné umístění: 3.
Ztráta na 1. místo: 50' 12"

Bude pokračovat off-roadový terén. Pořadatelé slibují rovněž písečné duny dosahující výšky až 100 metů. Zde bude nutné, aby jezdci zvolili správný směr nájezdu na duny. V této etapě bude platit zásada, že nejkratší cesta nemusí být vždy nejrychlejší. Speciální zkouška měří 438 km a soutěžící se v ní přesunou z libyjského Sariru do egyptské Siwy. V průběhu celého dne překonají celkem 586 km, naproti tomu doprovodná vozidla pojedou trasu dlouhou 735 km.

18:27 - AKTUÁLNĚ Z TELEFONICA DAKAR 2003

 

Před chvílí se mi ozval Míra Martinec s aktuální zprávou z rallye. Ve spojovací etapě, která zavedla soutěžící z Libye do Egypta se stalo další neštěstí, ovšem tentokrát se šťastným koncem. Po absolvování výstupních procedur na libyjských hranicích účastníci projížděli oblastí, kde bylo upozornění na minová pole. Tatra Tomáše Tomečka, rovněž Kamazy a DAFy absolvovali tento úsek bez potíží a jsou již v bivaku. Gunter Pichlbauer, Peter Reif a Arnaldo Nicoli (ostrá asistence motocyklů zn. KTM) však najeli asi 3 km za hranicema na minu, která explodovala a utrhla jejich kamionu MAN č. 416 zadní nápravu. Posádce se naštěstí nic nestalo. Podle prvních informací mina explodovala přímo na cestě (Pichlbauer tedy jel přesně po vytyčené trase).

Díky této skutečnosti se celý konvoj zastavil a čeká se na příjezd specialistů, kteří zkontrolují následující úseky, zda se tam nenacházejí další miny. V koloně vozidel, které čekají na místě neštěstí, uvázl i Petr Vodák s doprovodným kamiónem, ale je v pořádku.

Zmíněná nehoda se udála zhruba před hodinou a půl. Míra Martinec podá upřesňující informace zřejmě ve své každodenní večerní reportáži.

Zuzana Nohavicová

 

Siwa - 12.1.2002

Opět Vás všechny zdravím, tentokrát už z Egyptské Siwy, kde strávíme celkem tři noci - zítra máme den volna a pozítří se jede smyčková etapa. Kdo sledujete náš web, víte, co se dnes na hranicích přihodilo - jak už jsem volal Zuzce, všichni jsme v pořádku a v této chvíli nevím více podrobnosti. Peter Reif, který měl tu smůlu, je rakouský závodník, jede s MANEM jako ostrá asistence motorek KTM.

Ale zpět k dnešní etapě - byla prakticky celá písková. Vyjížděli jsme jako první z kamiónů a hned po pár kilometrech jsme najeli do dun. Tomáš je opravdu umí jezdit, takže jsme se bez problémů prokousávali. Až nahoře na jedné stála novinářská terénní Toyota. Nikde nikdo, ale když jsme se přehoupli přes hranu, stal kameraman asi 10 metrů před autem. Myslím, že jsme se polekali všichni stejně. Tomáš to zašlápnul a už jsme viseli. Nebylo to nic hrozného, stačilo trošku podhustit, zavřít všechny uzávěrky a vyjeli jsme. Ale jaká jména padala na adresu toho dobrodruha, to se nedá publikovat. Mohl taky velice snadno skončit pod autem.

Mezi dunovými poli se zase střídaly rychle úseky, takže jsme čekali, že se Čagin, startující chvíli po nás, na nás dotáhne. Po zhruba 100 km nás dojel a poměrně dlouho se držel za námi. V dunách totiž je dobře jet za někým. Podle jeho reakce na hraně duny můžete odhadovat, co na vás čeká na druhé straně. čagin nás nakonec předjel a dojel nás i Jan de Rooy. Dost dlouho jsme pak jeli všichni tři společně po pláni s mírnými nerovnostmi. Normálně by nám oba ujeli, ale co oni získávali motorem, my jsme doháněli tatrováckým podvozkem. Na nerovnostech museli totiž ubírat, zatímco my jsme si mohli díky nezávislému zavěšení kol dovolit víc.

Společně jsme dojeli až ke druhé průjezdní kontrole (CP) a za ní De Rooy zastavil - bylo to zničeho nic, tak nevím, co se stalo. Do cíle nás už nedojel, ale celkově nás porazil, takže to asi nic vážného nebylo. V druhé polovině přibývalo dlouhých pláni, takže nám Čagin začal ujíždět. Posledních 30 km pak bylo nepříjemné kamenitých, ale celkově etapa zas tak náročná nebyla.

Po jejím dojezdu nás čekala ještě spojovacka a skončili jsme tady na letišti v Siwe. Dnes už na autě dělat nebudeme - nic zásadního se nepřihodilo, takže si údržbu necháme až na zítra, kdy budeme taky měnit zadní pláště (těch předních jsme za poslední dvě etapy vyměnili až dost...) a všechny filtry.

Teď půjdeme na večeři a pak budeme čekat na Petra Vodáka, který zůstal viset se všemi ostatními tam, kde Peter Reif "našel" tu minu a čekají, až vojáci prohledají a zajistí jim bezpečnou cestu.

Než se s Vámi pro dnešek rozloučím a popřeju vám hezky vstup do nového týdne, chci ještě jednu věc - včera Tomáš mluvil telefonicky se Zuzkou Nohavicovou, která společně s Tomem Kubinou zajišťuje spojení nás se světem. Říkala mu, že nám píšete moc hezké vzkazy. My tu nemáme přístup na internet a budeme si je moct přečíst a zareagovat pravděpodobně až po návratu. Chci Vám všem ale jménem celého týmu za podporu poděkovat, moc si vaší podpory vážíme a je to pro nás velká vzpruha. Velice dobře si vzpomínám na loňský rok, kdy jsme se v Dakaru v hotelu dostali na internet a mohli si pozdravy přečíst - to se těžko popisuje....

Takže se mějte všichni co nejlépe, jménem celého týmu Vás zdraví

Míra Martinec

Výsledky v 11. etapě v kategorii kamiónů:

1. De Rooy (414 - DAF) 4h 17' 46"
2. Tchaguine (417 - Kamaz) + 03' 00"
3. De Rooy (409 - DAF) + 06' 41"
4. Tomeček (410 - Tatra) + 11' 11"
5. Kabirov(412 - Kamaz) + 27' 37"

Celkové pořadí v kategorii kamiónů po 11. etapě:

1. De Rooy (414 - DAF) 35h 27' 11"
2. Tchaguine (407 - Kamaz) + 04' 52"
3. Tomeček (410 - Tatra) + 50' 12"
4. De Rooy (409 - DAF) + 2h 26' 09"
5. Kabirov (412 - Kamaz) + 2h 49' 42"

Zdroj: www.dakar.com