1. etapa 2017

Start: Nador mapa Africa Eco Race 2017
Cíl: Moulay Domain
Den: 2. leden 2016
Spojovačka: 51 km
Speciálka: 86 km
Spojovačka: 473 km
Total 610 km

profil 1 etapy

Výsledky 1. etapy NADOR > MOULAY DOMAIN v kategorii kamionů:

1. 400 KARGINOV A. 01:20:17 KAMAZ
2. 409 Valtr J. + 00:03:52 TATRA
3. 402 JACINTO E. + 00:08:33 MAN
4. 401 TOMEČEK T. + 00:09:02 TATRA
5. 405 KOVACS M. + 00:09:09 SCANIA
6. 403 KUPRIANOV S. + 00:15:50 KAMAZ
7. 407 DARAZSI Z. + 00:20:19 MAN
8. 408 GONZALEZ R. + 00:28:54 SCANIA

První etapa z pohledu Promet-Czechoslovak Group týmu Tomáše Tomečka

První marocká etapa Africa Eco Race 2017 přinesla přesně to, co organizátoři slibovali - byla rychlá, plná kamení, místy velmi úzká a náročná na navigaci. Po necelých šestaosmdesáti kilometrech byly rozestupy mezi nejlepšími kamiony minimální. Posádka Tomeček – Lála nakonec proletěla cílem na čtvrtém místě mezi kamiony.

Po necelých dvaapadesáti kilometrech spojovací etapy dorazila závodní karavana z Nadoru do Ameziane, odkud závodníci odstartovali do prvního měřeného úseku. "První etapu jsme pojali tak trochu konzervativně a snažili jsme se šetřit auto," komentuje své pocity Tomáš Tomeček a hned pokračuje: "V průběhu takto krátké etapy se dá velmi málo získat, ale o to více ztratit. Po zkušenostech z minulého roku, kdy nás trápilo množství defektů, jsme změnili charakteristiku tlumení. Chvíli mi trvalo, než sem se dostal do tempa. Profil rychlých marockých rozbíječek naší Tatře vzhledem k výkonovému hendikepu příliš nesedí. Těšíme se na písek a duny, ve kterých se nám v předchozích ročnících dařilo."

Jak hodnotí průběh první etapy navigátor Ladislav Lála? "Na startu jsem byl trochu nervózní, ale to je asi normální. Podobné etapy jsme již v minulosti absolvovali, takže jsem věděl, co nás čeká. Časté změny směru, kdy jednotlivá políčka itineráře dělí třeba i jen desítky metrů, představují ideální příležitost pro chybu. Jednu takovou chybku se mi podařilo vyrobit, ale díky flexibilní strategii se nám na tom podařilo mírně vydělat. Jeli jsme tak, jak jsme se před startem dohodli – na jistotu. Jsme teprve na začátku závodu a startovní pole je velmi vyrovnané."

Tatra se startovním číslem 401 nakonec dorazila do bivaku krátce po západu slunce. "Po projetí cílem nás čekalo ještě 473 kilometrů spojovací etapy," uzavírá Tomáš Tomeček. "Auto je ve velmi dobrém stavu, v podstatě jsme dělali jen rutinní údržbu. Zítra nás čeká náročný program, tak se nám snad bude dařit."

Pří průjezdu horami projížděla závodní karavana kolem zbytků sněhu. Mechanici Pavel Kletenský a Jaroslav Žerdík se tak během jedné ze zastávek mohli koulovat. "V bivaku je šílená zima, teplota se večer drží okolo nuly," dodává navigátor Ladislav Lála a sumarizuje tak pocity snad všech v bivaku. Před pár dny hlásily vozy, které otevírají trasu dokonce teploty okolo deseti stupňů pod nulou. "Snad večer nezmrzneme. Brr. Zachovejte nám přízeň."

Ladislav Lála

Záznam 1. etapy z hodinek Suuto, které má na ruce navigátor Ladislav Lála. Můžete tak zpětně srovnat třeba tepovou frekvenci s průběhem polohy na trati.