1. etapa 2011

 

Start: Victoria photo dakar2011_044
Cíl: Cordoba
Den: Neděle 2. ledna 2011
Spojovačka: 482 km
Speciálka: 222 km
Spojovačka: 84 km
Celkem: 788 km

photo dakar2011_058 photo dakar2011_059

Většinu z cesty na start první speciálky ujedou závodnící o den dříve, ale přesto silniční úsek na startovní čáru první rychlostní zkoušky je ještě stále dlouhý. Poté, co soutěžící překonají natvrdlý a kostrbatý terén, začnou se jejich motory zahřívat na velmi rychlé části. Pak budou muset závodnící ukázat svou technickou zdatnost na trase, která se změní v hornatou. Pro omezení celkového počtu předjíždění na úzkých cestách, byla pro motorky a čtyřkolky vypracována zvláštní trasa od poloviny etapy.

Podle www.dakar.com

výsledky 1. etapy

Místo Pilot (st. č. - vůz) Čas (+ztráta)
1. Chagin V. (500 - Kamaz) 2h 44' 22"
2. Loprais A. (504 - Tatra) + 04' 41"
3. Kabirov F. (502 - Kamaz) + 05' 52"
4. Nikolaev E. (512 - Kamaz) + 09' 16"
5. Azevedo A. (508 -Tatra) + 10' 35"
6. Spáčil M. (509 - Tatra) + 13' 18"
  ...  
24. Randýsek R. (547 - Man) + 43' 11"
39. Vildman V. (519 - Liaz) + 1h 00' 17"
47. Kolomý M. (525 - Tatra) + 1h 18' 21"

Zdroj: www.dakar.com

2.12.2010 - Z bivaku v Cordobě

Vážení přátelé dakaru a našeho týmu,

Zdravím Vás z druhého bivaku v Cordobě. Po včerejším poklidném večeru ve Victorii už se všude okolo, ale i u nás, naplno pracuje, zkrátka bivak jak má být.

Loni jsme tu touhle dobou smutní čekali na příjezd Tomáše, tak jsem rád, že letos řešíme pouze pár technických drobností na autě.

Včera i dnes to byly docela dlouhé dny – včera jsme totiž dost pozdě vyjížděli z Buenos Aires za ohromných ovací místních obyvatel. V samotném Buenos Aires jsme se doslova prodírali zástupy fanoušků a pak až do noci po celé trase pořád stáli nebo seděli lidé a mávali a mávali. Prostě Argentinci přijali rally dakar za svou.

Dnes jsme z letošní porce ukousli přes 500 kilometrů spojovaček a rozehřívacích 222 km speciálek. Řeklo by se rozehřívacích, ale už se jelo pěkně zostra. Pro někoho bohužel už dnes Dakar skončil dřív než začal. Náš kamarád Wuf van Ginkel havaroval ještě na dálnici (ještě jsme se za ním nebyli podívat, tak nevím, co se přesně stalo), rovněž Hans Bexs, se kterým jsem shodou okolností ráno snídal, v etapě havaroval a Gerard de Rooy musel vzdát po pár desítkách kilometrů speciály kvůli bolestem v zádech po havárii na loňské Silk Way.

Speciálka byla prakticky stejná jako loni – začátek a konec byly dost rychlé s mnoha úseky na hranici maximální rychlosti 150 km/h, prostřední část se jela v kamenitém členitém terénu a byla technicky náročnější. Ke konci pak díky drobnému dešti a především mnoha malým brodům byla trať trošku bahnitá, takže jsme do cíle spíše doklouzali, než dojeli. Ale musím říct, že na to, že André seděl v tatrovce po půl roce poprvé, mu to dnes šlo bezvadně a s umístěním jsme spokojeni. Všichni jsme si pochvalovali nové tlumiče, auto se opravdu chová znatelně jinak.

Po dojezdu do cíle nás čekala 70 km spojovačka a pak už kluci v bivaku, kteří se hned na auto vrhli a pustili se do údržby a do výměny hadičky dohušťování. Je to skvělé mít tu takovou partu tak šikovných a obětavých lidí.

Vstup do rallye jsme tedy zvládli, ale to z celkového pohledu ještě nic neznamená, prostě jsme jen ukousli příslušnou denní porci a jedeme dál.
Všechny Vás zdravíme, pozdrav posíláme i našim Africa corps, tedy Tomovi a jeho posádce.

Za celý tým zdraví z večerní Cordoby.

Míra Martinec, LRT