1. etapa 2010

 

Start: Colon
Cíl: Cordoba
Den: Sobota 2. ledna 2010
Spojovačka: 349 km
Speciálka: 251 km
Spojovačka: 84 km
Celkem: 684 km

V prvních dnech bude předjíždění trochu obtížné. Proto pro motorkáře a posádky v autech a kamionech byla navržena jiná cesta, pro motorkáře o pár kilometrů méně. I když cesty budou rozděleny, program zůstane stejný s tím, že to bude svádět specialisty ke smykům. V kategorii automobilů si odborníci všimnou, že Argentinská etapa je stejná jako ve WRC, která běžně vede přes údolí Calamuchita Valley. Milovníci volantu budou mít určitě možnost se ukázat.

Z pohledu naších posádek jsou ještě zajímavé další fakta. Asistenční vozy musí urazit trasu dlouhou 505 km a to v obvyklém provozu. Přesný start našich ostrých vozů byl ujasněn po přímé komunikaci. A časy jsou následující: v 14:58 André Azevedo a v 15:03 startuje Tomáš Tomeček. Tím se potvrzuje fakt, že organizátoři posunuli start na 52 km původně plánované speciálky. Důvodem jsou prý lokální záplavy, kvůli nímž nejsou průchozí některé z plánovaných brodů přes řeky. Pro kamióny to znamená zkrácení speciálky na 199 km a posun startu o 30 minut. No a závěrem, na start by se mělo postavit celkem 52 náklaďáků. Takže máme tu Dakar se vším všudy, se zmatky, nefungujícím iritrackem, zkracováním etap... no prostě vše na co jsme se těšili.

Jo a taky zmatky s číslováním etap. Budu se nakonec držet oficiální brožůrky organizatorů, ve které je tato etapa jako první.

2. etapa

T.K.
zdroj: www.dakar.com

Výsledky 1. etapy v kategorii kamiónů:

Místo Řidič (st. č. - vůz) Čas (+ztráta)
1. Chagin V. (501 - Kamaz) 2h 35' 47"
2. Loprais A. (502 - Tatra) + 0' 27"
3. Kabirov F. (500 - Kamaz) + 4' 00"
4. Mardeev I. (505 - Kamaz) + 9' 50"
5. Macík M. (506 - Liaz) + 10' 59"
6. Van Vliet M. (508 - Ginaf) + 11' 25"
7. Azevedo A. (504 - Tatra) + 11' 36"
8. Spáčil M. (510 - Tatra) + 12' 09 "

zdroj:www.dakar.com

Havárie v 1. etapě

Vážení přátelé dakaru a našeho týmu,

zdravím vás z bivaku v Cordobě. Bohužel mám pro vás zprávu, kterou jsem doufal, že vůbec v letošním ročníku nebudu muset napsat. Tatra č. 509 dnes na 225 kilometru speciálky (tedy přibližně 25 kilometrů před cílem) havarovala. Omlouvám se v této chvíli za stručnost, nemáme ještě všechny informace. Tomáš byl nezraněn a zůstal u auta, Vojtu Morávka s Petrem Vojkovským odvezla helikoptéra. Vojta má pohmožděné rameno a je už tady s námi, Petr zůstal na pozorování v nemocnici s otřesem mozku.

My jsme dokončili údržbu našeho vozu a čekáme na příjezd havarovaného vozu. Tomu se vydal naproti osobním vozem brazilský mechanik Reinaldo a Petr Čapka.

Pokud jde o samotnou etapu, byla taková hezká úvodní rozehřívací. Pořadatelé vypustili prvních 50 kilometrů kvůli povodním, takže jsme jeli jen 200. Začátek byl rychlý, ale pak trať dostala technický charakter, který si podržela až do cíle. Andrému takový typ tratě sedí a bylo to vidět. Jel velmi dobře technicky, ale s respektem – přece jen si na auto ještě zvyká, vždyť v něm seděl naposledy před rokem. Zhruba po 70 kilometrech nás dojel Mardějev a my ho pak hnali před sebou až do cíle. V technických pasážích v polovině etapy jsme mu stačili, ke konci na rychlejším úseku nám trošku ujel.

S etapovým umístěním jsme tedy spokojeni, máme těch kilometrů ještě moc a moc před sebou.

Přejeme Vám krásný den, držte nám palce do dnešní speciálky.

Míra Martinec