1. etapa 2008 CER

 

6.4.2008 - Neděle
Budapešť - Baia Mare
CER 2008
Celkem 531 km
Spojovačka 58km
Speciálka 64 km
Spojovačka 410 km

1. etapa očima Míry Martince

Zatímco čekáme na výsledky na dnešní 2. etapy, která pro českou (resp. brazilskou) účast v kategorii kamiónů nebyla zrovna nejšťastnější, přišla nám reportáž ze včerejší první etapy. Hezky se u vašich monitorů usaďte a přejeme příjemné čtení ...

Vážení příznivci dakarské rallye a našeho týmu,

Zdravím vás z hotelového pokoje blízko Baia Mare před startem do druhé etapy Central Europe rallye.

Včerejší první speciálka byla krátká, ale intenzivní a předznamenala, v jakém duchu se asi pojede celá soutěž. Pořadatelé nás „protáhli“ vojenským prostorem asi 50 km od Budapešti a na něco přes 60 kilometrech jsme vystřídali všechny druhy povrchů, které takováto lokalita může nabídnout – od hlubokého písku až po přejezdy po tvrdých betonových cestách. Největší část však tvořila úzká písková cesta mezi stromy s hodně zvlněným povrchem. V praxi tento mírumilovný popis znamená, že se v kabině musíte pořádně držet (opět jsme se mohli ujistit, jak fyziky náročné může být „pouhé“ sezení) a raději mít zavřenou pusu, abyste si nepřekousli jazyk. To samozřejmě úplně nejde, ale z tohoto pohledu jsem já ve výhodě, protože na rozdíl od navigátora Maykela opravdu mluvit prakticky nemusím.

Jízda po takových roletách však především jednoznačně prověřuje podvozky a nastavení pérování závodních vozů. To se také konec konců ukázalo na celkovém pořadí, kde na prvních pěti místech skončily čtyři vozy s nezávislým zavěšením jednotlivých kol. Tipuji, že tento „souboj podvozků“ bude v podobném duchu pokračovat až do konce.

My jsme se svým umístěním spokojeni. André si přece jen musí na auto zvyknout, protože díky zrušenému dakaru až tady jede poprvé s upraveným vozem s motorem posunutým o 40 cm dozadu. Ovšem „chytá“ se velmi rychle, on s tímto zas takový problém nemá.

Po dojezdu speciálky na nás v jejím cíli čekal Petr Vodák, ale mohli jsme jen konstatovat, že žádnou potřebu oprav nemáme. Takže jsme se všichni i s naším doprovodným osobním vozem s kuchařsko-novinářskou posádkou na palubě mohli vydat na dlouhý přejezd do Rumunska. Po cestě nás velmi příjemně překvapil zájem místních obyvatel, kteří trávili nedělní odpoledne a večer u trasy spojovací etapy a skutečně si to užívali. Takže jsme celou cestu mávali a troubili – bylo to moc prima.

Přeji vám všem hezký den a děkuji jménem celého týmu za podporu nejen do dnešní „dvojspeciálky“.

Jaromír Martinec, LRT



Výsledky 1. etapy v kategorii kamiónů:

1. Stacey (400 - MAN) 51' 30"
2. Loprais (401 - Tatra) + 0' 25"
3. Van Vliet (408 - Ginaf) + 2' 09"
4. Van Ginkel (402 - Ginaf) + 2' 38"
5. Azevedo (404 - Tatra) + 6' 25"

Zdroj: www.dakar.com