1. etapa 2008 CER
| 6.4.2008 - Neděle Budapešť - Baia Mare |
![]() |
| Celkem 531 km | |
| Spojovačka 58km Speciálka 64 km Spojovačka 410 km |
1. etapa očima Míry Martince
Zatímco čekáme na výsledky na dnešní 2. etapy, která pro českou (resp. brazilskou) účast v kategorii kamiónů nebyla zrovna nejšťastnější, přišla nám reportáž ze včerejší první etapy. Hezky se u vašich monitorů usaďte a přejeme příjemné čtení ...
Vážení příznivci dakarské rallye a našeho týmu,
Zdravím vás z hotelového pokoje blízko Baia Mare před startem do druhé etapy Central Europe rallye.
Včerejší první speciálka byla krátká, ale intenzivní a předznamenala, v jakém duchu se asi pojede celá soutěž. Pořadatelé nás „protáhli“ vojenským prostorem asi 50 km od Budapešti a na něco přes 60 kilometrech jsme vystřídali všechny druhy povrchů, které takováto lokalita může nabídnout – od hlubokého písku až po přejezdy po tvrdých betonových cestách. Největší část však tvořila úzká písková cesta mezi stromy s hodně zvlněným povrchem. V praxi tento mírumilovný popis znamená, že se v kabině musíte pořádně držet (opět jsme se mohli ujistit, jak fyziky náročné může být „pouhé“ sezení) a raději mít zavřenou pusu, abyste si nepřekousli jazyk. To samozřejmě úplně nejde, ale z tohoto pohledu jsem já ve výhodě, protože na rozdíl od navigátora Maykela opravdu mluvit prakticky nemusím.
Jízda po takových roletách však především jednoznačně prověřuje podvozky a nastavení pérování závodních vozů. To se také konec konců ukázalo na celkovém pořadí, kde na prvních pěti místech skončily čtyři vozy s nezávislým zavěšením jednotlivých kol. Tipuji, že tento „souboj podvozků“ bude v podobném duchu pokračovat až do konce.
My jsme se svým umístěním spokojeni. André si přece jen musí na auto zvyknout, protože díky zrušenému dakaru až tady jede poprvé s upraveným vozem s motorem posunutým o 40 cm dozadu. Ovšem „chytá“ se velmi rychle, on s tímto zas takový problém nemá.
Po dojezdu speciálky na nás v jejím cíli čekal Petr Vodák, ale mohli jsme jen konstatovat, že žádnou potřebu oprav nemáme. Takže jsme se všichni i s naším doprovodným osobním vozem s kuchařsko-novinářskou posádkou na palubě mohli vydat na dlouhý přejezd do Rumunska. Po cestě nás velmi příjemně překvapil zájem místních obyvatel, kteří trávili nedělní odpoledne a večer u trasy spojovací etapy a skutečně si to užívali. Takže jsme celou cestu mávali a troubili – bylo to moc prima.
Přeji vám všem hezký den a děkuji jménem celého týmu za podporu nejen do dnešní „dvojspeciálky“.
Jaromír Martinec, LRT
Výsledky 1. etapy v kategorii kamiónů:
| 1. | Stacey (400 - MAN) | 51' 30" |
| 2. | Loprais (401 - Tatra) | + 0' 25" |
| 3. | Van Vliet (408 - Ginaf) | + 2' 09" |
| 4. | Van Ginkel (402 - Ginaf) | + 2' 38" |
| 5. | Azevedo (404 - Tatra) | + 6' 25" |
Zdroj: www.dakar.com



